Z prawdziwą przyjemnością informujemy, że wielu naszych nauczycieli obserwuje jak zmienia się świat i modyfikuje proces nauczania dostosowując go do różnorodnych potrzeb naszych uczniów.

W tym roku szkolnym nauczyciele języka angielskiego i niemieckiego kontynuowali 9 edycję programu INSTALING.PL - systemu nauki słownictwa w domu, wśród wszystkich uczniów naszej Szkoły.

Przyswajanie słownictwa jest podstawowym elementem nauki każdego języka obcego. Dla wielu uczniów jest

to najtrudniejszy element nauki, najżmudniejszy i wymagający najwięcej czasu. Wielogodzinna nauka, nawet jeśli występują w niej przerwy, nie sprzyja osiąganiu dobrych wyników. A tymczasem właśnie tak uczy się zdecydowana większość uczniów, zakuwając cały wieczór poprzedzający lekcję czy sprawdzian. W efekcie większość świeżo wyuczonych słówek jest zapominana już kolejnego dnia.

Autorzy tego programu stwierdzili, że gdybyśmy poświecili na naukę do 15 minut codziennie, osiągnęlibyśmy świetne wyniki. Przez 15 minut każdy bez problemu opanuje przynajmniej 3 słowa. Potem wystarczy je tylko powtórzyć co kilka dni. 3 nowe słowa na dzień to 90 słów w miesiącu. I ponad 1000 słówek w ciągu roku!

 

Kwadrans dziennie przy takich efektach to nie tak dużo, tylko jak się zmusić do nauki?

Tymczasem można zmniejszyć nie tylko wysiłek związany z nauką, ale również potrzeby na nią czas, uzyskując przy tym znacznie lepsze efekty. Systematyczna praca po ok. 5 minut dziennie przez tydzień przynosi długofalowo znacznie lepsze efekty niż dwugodzinna sesja zakuwania. Problemem słabych wyników w nauce nie jest zatem niedostateczny czas, który uczeń poświęca na naukę, lecz nieefektywne nim zarządzanie.

Program ten w oczywisty sposób pomaga podnieść skuteczność nauczania języków obcych, dostarczając efektywnego narzędzia do nauki słówek. Uczniowie, mobilizowani do systematycznej codziennej pracy na słówkach ściśle określonych przez nauczyciela, szybciej i skuteczniej opanowują zadany materiał.

Nauka odbywa się w ciekawej i nienużącej formie quizu, który indywidualnie dobiera poziom trudności do aktualnych umiejętności ucznia, dzięki czemu dziecko nie jest ani przytłoczone nadmiarem nowego materiału, ani nie traci czasu na powtórki słówek, które już świetnie zna.

Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i bez wątpienia poradzi sobie z nią każdy uczeń. Nie wymaga również instalacji żadnego oprogramowania - jest dostępna on-line za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dzięki temu można jej używać nie tylko w domu, lecz również na wyjeździe. Nie tylko na komputerach stacjonarnych, lecz również na tabletach i telefonach komórkowych.

Niemniej istotną korzyścią ze stosowania Insta.Ling są zaawansowane raporty i śledzenie postępów. To dzięki nim nauczyciel może bezbłędnie określić, którzy uczniowie pracują systematycznie, a którzy zostawiają wszystko na ostatnią chwilę. Nareszcie jest możliwe określenie, czy słabszy uczeń nie radzi sobie mimo systematycznej pracy, czy też jego problemy wynikają z niechęci do nauki bądź lenistwa. Insta.Ling to pierwsze narzędzie, które pozwala na tak dokładną i zindywidualizowaną ocenę!

Mamy nadzieję, że ten program ułatwi Wam zdobycie lepszych umiejętności w posługiwaniu się językiem angielskim i niemieckim.

Wszelkie pytania i uwagi prosimy kierować do nauczycieli Magdaleny Kuncewicz, Barbary Szeligi, Anny Mikołajec, Ewy Pisarczyk i Barbary Prusak.

Życzymy powodzenia

LSZ logo cien

Realizujemy projekt „Animacja czasu wolnego - wsparcie uczniów RST ..."















 

 
 
 
 
JSN Vintage template designed by JoomlaShine.com