Rekrutacja 2018

 

WARUNKI I TRYB REKRUTACJI.

KANDYDATÓW DO KLAS PIERWSZYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019

W REGIONALNEJ SZKOLE TURYSTYCZNEJ

TECHNIKUM IM. JANA PAWŁA II
W POLANICY-ZDROJU 

 

 

Regionalna Szkoła Turystyczna w Polanicy-Zdroju stosuje nabór na podstawie złożonego podania o przyjęcie do szkoły (załącznik nr 2). Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza Szkolna Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora Regionalnej Szkoły Turystycznej. 

Podstawa prawna :

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018–2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum. Dz.U. 2017 poz. 586

Zarządzenie nr 128/2017 Dolnośląskiego Kuratora Oświaty z dnia 9 stycznia2017 r. w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 2018/2019 do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, do klas I publicznych szkół ponadgimnazjalnych, klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt. 2 lit. c ustawy - Prawo Oświatowe i na semestr I publicznych szkół policealnych.

 

§ 1.  Rekrutacja uczniów do szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży na podbudowie gimnazjum wchodzących w skład Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy-Zdroju w odbywa się na podstawie:

1) liczby punktów uzyskanych za wyniki egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu;

2) liczby punktów uzyskanych za oceny, zawarte w świadectwie ukończenia gimnazjum w zależności od wybranego kierunku:

Lp. Kierunek - Zawód Punktowane przedmioty:
1 Technik żywienia i usług gastronomicznych j. polski j. obcy biologia chemia
2 Technik hotelarstwa j. polski j. obcy geografia zajęcia artystyczne
3 Technik obsługi turystycznej j. polski j. obcy geografia zajęcia artystyczne

3) liczby punktów uzyskanych za inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum. 

 

§ 2. W przypadku przeliczania na punkty wyników egzaminu gimnazjalnego, o którym mowa w art. 20f ust. 2 pkt 1, art. 20h ust. 6 pkt 2 i art. 20j ust. 2 pkt 1 ustawy, wynik przedstawiony w procentach z:

1) języka polskiego,

2) historii i wiedzy o społeczeństwie,

3) matematyki,

4) przedmiotów przyrodniczych,

5) języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym

– mnoży się przez 0,2.

 

§ 3. W przypadku przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych, o których mowa w art. 20f ust. 2 pkt 2, art. 20h ust. 6 pkt 3 i art. 20j ust. 2 pkt 3 ustawy, wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum, za oceny wyrażone w stopniu:

1) celującym – przyznaje się po 18 punktów;

2) bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;

3) dobrym – przyznaje się po 14 punktów;

4) dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;

5) dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.

 

§ 4. Za świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem, o którym mowa w art. 20f ust. 2 pkt 3, art. 20h ust. 6 pkt 4 i art. 20j ust. 2 pkt 4 ustawy, przyznaje się 7 punktów.

 

§ 5. 1. W przypadku przeliczania na punkty kryterium, o którym mowa w art. 20f ust. 2 pkt 4 lit. a, art. 20h ust. 6 pkt 5 lit. a i art. 20j ust. 2 pkt 5 lit. a ustawy, za:

1) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:

a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

c) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

2) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 i art. 32a ust. 4 ustawy:

a) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,

b) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,

c) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty;

3) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,

b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,

e) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

f) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;

4) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8 i art. 32a ust. 4 ustawy:

a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,

b) dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,

c) dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,

d) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,

e) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,

f) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;

5) uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:

a) międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,

b) krajowym – przyznaje się 3 punkty,

c) wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,

d) powiatowym – przyznaje się 1 punkt.

2. W przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.

 

§ 6. W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu, o których mowa w art. 20f ust. 2 pkt 4 lit. b, art. 20h ust. 6 pkt 5 lit. b i art. 20j ust. 2 pkt 5 lit. b ustawy, przyznaje się 3 punkty.

 

§ 7. 1. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego, na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy, przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki, historii, wiedzy o społeczeństwie, biologii, chemii, fizyki, geografii i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum, przy czym za uzyskanie z:

1) języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:

a) celującym – przyznaje się po 20 punktów,

b) bardzo dobrym – przyznaje się po 18 punktów,

c) dobrym – przyznaje się po 13 punktów,

d) dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,

e) dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty;

2) historii i wiedzy o społeczeństwie oceny wyrażonej w stopniu:

a) celującym – przyznaje się po 20 punktów,

b) bardzo dobrym – przyznaje się po 18 punktów,

c) dobrym – przyznaje się po 13 punktów,

d) dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,

e) dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty

– oraz liczbę punktów uzyskaną po zsumowaniu punktów z tych zajęć edukacyjnych dzieli się przez 2;

3) biologii, chemii, fizyki i geografii oceny wyrażonej w stopniu:

a) celującym – przyznaje się po 20 punktów,

b) bardzo dobrym – przyznaje się po 18 punktów,

c) dobrym – przyznaje się po 13 punktów,

d) dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów,

e) dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty

– oraz liczbę punktów uzyskaną po zsumowaniu punktów z tych zajęć edukacyjnych dzieli się przez 4;

4) języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:

a) celującym – przyznaje się 20 punktów,

b) bardzo dobrym – przyznaje się 18 punktów,

c) dobrym – przyznaje się 13 punktów,

d) dostatecznym – przyznaje się 8 punktów,

e) dopuszczającym – przyznaje się 2 punkty.

2. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego zakresu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego lub danej części egzaminu gimnazjalnego, na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy, przelicza się na punkty, w sposób określony w ust. 1, oceny wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum z zajęć edukacyjnych, z których jest przeprowadzany dany zakres odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego lub dana część egzaminu gimnazjalnego, których dotyczy zwolnienie.

3. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym, na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy, przelicza się na punkty ocenę z języka obcego nowożytnego wymienioną na świadectwie ukończenia gimnazjum, przy czym za uzyskanie oceny wyrażonej w stopniu:

1) celującym – przyznaje się 20 punktów;

2) bardzo dobrym – przyznaje się 18 punktów;

3) dobrym – przyznaje się 13 punktów;

4) dostatecznym – przyznaje się 8 punktów;

5) dopuszczającym – przyznaje się 2 punkty.

  

§ 7. Minimalna liczba punktów rekrutacyjnych dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do technikum w postępowaniu rekrutacyjnym wynosi 60. 

 

§ 8. Postępowanie rekrutacyjne do klas I na rok szkolny 2018/2019.

1. Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. w terminie od 1 czerwca do 20 czerwca 2018 r.

2. Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o:

a) świadectwo ukończenia szkoły;

b) zaświadczenie o wyniku egzaminu gimnazjalnego;

c) dokumenty potwierdzające szczególne uprawnienia w procesie rekrutacji (m.in. zaświadczenia wydane przez komisje konkursowe, opinie lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznych i inne);

- w terminie od 22 czerwca do 26 czerwca 2018 r. Kopie dokumentów wymienionych w poz. a) i b) poświadcza dyrektor gimnazjum, które kandydat ukończył.

3. Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkoły - 13 lipca 2018 r.  

4. Wydawanie, dla kandydatów zakwalifikowanych, skierowań na badanie lekarskie - do dnia 17 lipca 2018 r.   

5. Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły, oraz zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań do podjęcia praktycznej nauki zawodu - do 25  lipca 2018 r.

6. Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych - do 26  lipca 2018 r.

 

§ 9. Postępowanie uzupełniające do klas I na rok szkolny 2018/2019.

1. Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym - do 31 lipca 2018 r.

3. Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkoły - 22 sierpnia 2018 r.  

4. Wydawanie, dla kandydatów zakwalifikowanych, skierowań na badanie lekarskie - 22 sierpnia 2018 r.  

5. Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły, oraz zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań do podjęcia praktycznej nauki zawodu - do 28  sierpnia 2018 r.

6. Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych - 29  sierpnia 2018 r.

 

§ 10. Organizacja informacji dla kandydatów i ich rodziców 

1. Dolnośląski Kurator Oświaty organizuje punkty informacyjne o wolnych miejscach w szkołach ponadgimnazjalnych na terenie województwa.

2. Punkt informacyjny czynny jest  w dni roboczew godz. od 08.00 do 15.00, sekretariacie (pok 302) w budynku Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy-Zdroju przy ul. Wojska Polskiego 23 (wejście od ul. Łąkowej),  tel.: 74-868-16-83, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Zadaniem szkolnego punktu informacyjnego jest udzielanie informacji o kryteriach naboru, ofercie edukacyjnej oraz wymaganiach stawianych kandydatom podczas postępowania rekrutacyjnego i w trakcie trwania nauki, informacji o wybranym zawodzie, możliwościach zatrudnienia po ukończeniu szkoły lub kierowanie kandydata do punktu informacyjnego przy poradni psychologiczno-pedagogicznej.

  

§ 11. Tryb odwoławczy 

1. Rodzicom lub prawnym opiekunom kandydata przysługuje prawo odwołania od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej do dyrektora szkoły w ciągu dwóch dni od momentu ogłoszenia listy przyjętych do szkoły.

2. Podstawą odwołania mogą być tylko formalne uchybienia w przeprowadzaniu postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do obowiązujących przepisów i postanowień niniejszego dokumentu.

3. Odwołanie należy złożyć w formie pisemnej w sekretariacie szkoły.

4. Dyrektor rozpatrzy odwołanie w ciągu trzech dni a swej decyzji powiadomi pisemnie składających odwołanie.

 

 TERMINY POSTĘPOWANIA REKRUTACJNEGO

do klas I w roku szkolnym 2018/19

w Regionalnej Szkole Turystycznej w Polanicy-Zdroju

Lp. Rodzaj czynności

Terminy w postepowaniu

rekrutacyjnym

Terminy w postepowaniu

uzupełniającym

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postepowaniu rekrutacyjnym.

od 1 czerwca 2018 r.

do 20 czerwca 2018 r.

do 31 lipca 2018 r.

2.

Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o świadectwo ukończenia gimnazjum oraz o zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego. 

od 22 czerwca 2018 r.

do 26 czerwca 2018 r.  

 

3.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do szkoły.

13 lipca  2018 r.

22 sierpnia 2018 r.
4. Wydanie skierowania na badanie lekarskie kandydatowi z listy kandydatów zakwalifikowanych, który złożył oświadczenie o wyborze szkoły.  do 17 lipca  2018 r.  22 sierpnia 2018 r. 

5.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły, oraz zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań do podjęcia praktycznej nauki zawodu.

do 25 lipca 2018 r. 

 

do 28 sierpnia 2018 r.

6. 

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. 

26 lipca 2018 r. 

 

29 sierpnia 2018 r.

 Opracowano na podstawie zał. nr 1 do Zarządzenia Dolnośląskiego Kuratora Oświaty nr 2 z dnia 09.01.2018 r. 

 

Uczeń uzyskuje wiedzę i praktyczne umiejętności dające kwalifikacje do pracy w hotelach, pensjonatach, ośrodkach wczasowych, a także przydatne w gospodarstwach agroturystycznych.

Uczniowie RST swoje umiejetności kształtują w pracowniach dydaktycznych na terenie szkoły, w hotelach, restauracjach oraz biurach turystycznych nie tylko w naszym regionie ale również w Polsce i innych krajach Europy. 

Absolwent po zdaniu egzaminu zawodowego uzyskuje tytuł:

 Technik Hotelarstwa

 

 


  

LSZ logo cien

Realizujemy projekt „Animacja czasu wolnego - wsparcie uczniów RST ..."
















 

 
 
 
 
JSN Vintage template designed by JoomlaShine.com