konkurs składania serwetek_13Dnia 13 kwietnia 2012 roku, grupa uczniów z klasy II TOT, wraz z opiekunem - Panią Profesor Joanną Matusiak, wybrała się do Kłodzka na zajęcia z pilotażu.

W tym roku pracowaliśmy w dwuosobowych zespołach. Każdej parze uczniów - przewodników przydzielono odcinek trasy wycieczki. Uczniowie, wcielając się w wyznaczone role, musieli ciekawie opowiedzieć o zabytkach i innych zwiedzanych obiektach. W ubiegłym roku podobną wycieczkę odbyliśmy po Polanicy-Zdroju.

Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy o godzinie 9:00 na dworcu PKS w Kłodzku, skąd udaliśmy pod Kościół Franciszkanów. Podczas zwiedzania wnętrza obiektu, Dorota i Iga przekazała nam szereg ciekawostek z nim związanych. Następnie przeszliśmy przez most Wita Stwosza, który również został przedstawiony w bardzo interesujący sposób przez nasze koleżanki. Doszliśmy aż Rynku, pod Ratusz. Tutaj, z ust Natalii i Magdy, dowiedzieliśmy się o ciekawych faktach historycznych dotyczących tego miejsca.

Jak na prawdziwej wycieczce zarządzona została 15 minutowa przerwa. Po krótkim odpoczynku wszyscy byliśmy gotowi na dalsze zwiedzanie miasta. Natalia opowiedziała nam o kłodzkich kamienicach i ich interesującej historii. Wysłuchaliśmy też kilku legend. Skierowaliśmy się w stronę Twierdzy Kłodzkiej. Militaria to domena chłopców. Damian i Łukasz przybliżyli nam historię Twierdzy Kłodzkiej i jej znaczenia dla Ziemi Kłodzkiej. Po zejściu z Twierdzy, przeszliśmy pod Kościół Jezuitów, o którym opowiedziały nam dwie koleżanki Klaudie. W tym miejscu kończyła się nasza trasa turystyczna.

konkurs składania serwetek_4 konkurs składania serwetek_9 Festiwal Piosenki Międzynarodowej 2019_2 Festiwal Piosenki Międzynarodowej 2019_9

Jak po każdej udanej imprezie, pragnąc przedłużyć "dobry jej klimat", zorganizowaliśmy afterparty w McDonald's. Przy kanapkach, kawie i herbacie opowiadaliśmy o swoich odczuciach z przeprowadzonych właśnie zajęć. Od Pani Profesor dowiedzieliśmy się co robimy bardzo dobrze i jakie jeszcze popełniamy błędy. Dostaliśmy szereg wskazówek, by każdy z nas przeanalizował własną pracę i mógł przygotować się lepiej na następne praktyczne zajęcia. Około godziny 12:00 zadowoleni, pełni energii, z uśmiechem na twarzy rozeszliśmy się do domów.

Na pamiątkę wyprawy, zrobiliśmy kilka zdjęć, które publikujemy w Foto Galerii na stronach RST.

Dziękujemy Pani Profesor Joannie Matusiak za zorganizowanie ciekawych zajęć!

Mamy nadzieję, że będziemy mogli powtórzyć taką wyprawę jeszcze raz : )