Po raz kolejny Regionalna Szkoła Turystyczna podbijała tereny Francji – a dokładniej region Prowansji, słynący z zapachu ziół i lawendy.

W piątek 13 kwietnia 2018r., grupa uczniów z RST pod opieką nauczycieli – p. Magdaleny Bregin, p. Edyty Kapral, p. Katarzyny Czaja-Doroszuk udała się na dziewięciodniowy pobyt w ramach Zielonej Szkoły do miejscowości Port Grimaud. Podczas naszego pobytu uczestniczyliśmy w zorganizowanych zajęciach sportowych, w plażowaniu, w kąpielach w morzu czy w zajęciach animacyjnych. W trakcie warsztatów uczyliśmy się języka francuskiego, a także mieliśmy możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce - analizując słownictwo gastronomiczne stosowane w menu tamtejszych restauracji czy podczas wizyty na lokalnym targu prowansalskim. Przygotowaliśmy samodzielnie wieczór kuchni francuskiej – mogliśmy skosztować ślimaki z masłem czosnkowym, żabie udka, kalmary, sałatkę nicejską, a także ratatouille. Wszystkim bardzo spodobały się wycieczki po regionie. Zobaczyliśmy Niceę, ( niestety tylko z autokaru), przejeżdżając przez jedną z jej głównych ulic – Promenade des Anglais. Będąc w Cannes – stolicy festiwalu filmowego – zobaczyliśmy Pałac Festiwalowy oraz aleję Gwiazd. Następnie udaliśmy się do Eze, malowniczej miejscowości położonej na zboczach gór, gdzie w Muzeum Perfum FRAGONARD mogliśmy obserwować proces tworzenia perfum oraz produktów kosmetycznych. Zwiedziliśmy również Księstwo Monako z Pałacem Książęcym, tor F1 a także ogród japoński. Całodzienną wycieczkę zakończyliśmy wizytą w Monte Carlo, znanego z kasyn, bogactwa oraz wyścigów samochodowych.

Wiecej zdjęć w galerii -->

W ciągu pobytu pojechaliśmy jeszcze do oddalonego o niecałe 8 kilometrów miasta Saint-Tropez, które swoją popularność zdobyło głównie za sprawą serii filmów o francuskich żandarmach z Louis de Funes w roli głównej.

Jednak największe wrażenie zrobił na nas rejs przełomem rzeki Verdon, która wyrzeźbiła kilkusetmetrowy, przepiękny kanion, jeden z najgłębszych w Europie. Następnie udaliśmy się do pobliskiego miasteczka Moustiers Sainte-Marie, które przede wszystkim słynie z tradycji wyrobu fajansu i niezwykłego położenia u podnóża stromej skały przeciętej niewielkim wąwozem, a także kaplicy Notre Dame de Beauvoir zbudowanej na skalnej półce oraz złotej gwiazdy, wiszącej pomiędzy krawędziami skał rozdzielonych wąwozem, będącej symbolem miasta. Istnieje legenda jej pochodzenia, mówiąca o rycerzu, który przyrzekł rozwiesić gwiazdę, jeśli wróci bezpiecznie do miasta z wojny z Saracenami. Będąc we Francji dodatkowo mieliśmy okazję skosztować lodów lawendowych, fiołkowych oraz figowych, a także słynne ciasteczka macarons jak i tartę Tropezienne, której receptura ma polskie korzenie a historia powstania związana jest ze słynną aktorką - Brigitte Bardot, która aktualnie zamieszkuje Saint-Tropez Reasumując, zobaczyliśmy jeden z najpiękniejszych, o ile nie najpiękniejszy region Francji, a także zebraliśmy siły do dalszej nauki. Z całego serca polecamy wyjazd do regionu Prowansji – naprawdę warto! Zwiedzić, poznać nową kulturę, a także zakochać się w tym przepięknym kraju.