Uczniowie Technikum Organizacji Turystyki od pierwszych godzin lekcyjnych „pracują” w symulacyjnym biurze podróży „Alibaba Tour”. Jest to firma ćwiczeniowa kształcąca pracowników biur podróży w warunkach najbardziej zbliżonych do rzeczywistości. Jej istotą są symulacje –naśladowanie, odwzorowywanie rzeczywistości, polegające na odgrywaniu pewnych ról według zasad rządzących nimi w prawdziwym świecie. Metody symulacyjne to doskonalenie konkretnych umiejętności i uczenie się na własnych błędach.

Praca w biurze turystycznym musi odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Przeprowadzana w symulacyjnym biurze podróży gra symulacyjna polegała na przyjęciu przez uczniów roli pracowników biura turystycznego, przez nauczyciela – inspektora ds. BHP, który surowo ocenia spełnienie wszystkim wymagań względem biura turystycznego. Uczniowie jako pracownicy musieli wyszukać informacje i opracować na komputerze, wydrukować, zalaminować i zabindować skrócone instrukcje obsługi wszystkich urządzeń w symulacyjnym biurze podróży: komputera z dostępem do internetu, laptopa, telefonu, faksu, drukarki, kopiarki, skanera, laminatora, bidnownicy oraz gilotyny biurowej i niszczarki. Musieli też przygotować wzorcowe stanowiska pracy wyposażone w komputer oraz opracować listę czynności, które powinien wykonać pracownik przed rozpoczęciem pracy, w trakcie jej wykonywania i po jej zakończeniu, aby ustrzec się porażenia prądem. Wszyscy mieli ocenić swoją pracownię pod względem zgodności z zasadami ergonomii: czy krzesła i biurka są właściwie dopasowane do wzrostu pracowników? czy jest odpowiednia temperatura, oświetlenie itp.

Ocena symulacyjnego inspektora ds. BHP była pozytywna. Stwierdzono, że wszystkie wymogi i obowiązki pracodawcy względem przepisów BHP zostały spełnione.

 

JSN Vintage template designed by JoomlaShine.com