Technik Organizacji Turystyki o specjalizacji Animator Czasu Wolnego

Klasa pod patronatem biura tutystycznego Rainbow

Image00006

Regionalna Szkoła Turystyczna, jako jedyna szkoła w powiecie kłodzkim, kształci uczniów w zawodzie Technik Organizacji Turystyki o specjalizacji  Animator czasu wolnego, a honorowy patronat nad kształceniem zawodowym w tym zakresie sprawuje Biuro Podróży Rainbow. To jeden z największych touroperatorów na rynku w Polsce.

*Animator czasu wolnego to zawód bardzo poszukiwany na rynku pracy. Animator to osoba, która dba o przygotowanie i realizację programu animacyjnego dla gości hotelowych. Prowadzi zajęcia dla dzieci i dorosłych - zabawy z dziećmi, mini disco, gry i zabawy, waterpolo, aqua aerobik, show tematyczne, zajęcia sportowe, plastyczne, teatralne, muzyczne. Ma możliwość poznania wielu ludzi z różnych krajów i kultur, może doskonalić umiejętności w zakresie porozumiewania się w języku obcym.

Planując swoją przyszłość wybierz Technikum Organizacji Turystyki ze specjalizacją Animator Czasu Wolnego w Regionalnej Szkole Turystycznej w Polanicy-Zdroju!

Serdecznie zapraszamy!

Po ukończeniu Technikum Organizacji Turystyki o specjalizacji Animator czasu wolnego, będziesz potrafił:

• pracować jako animator czasu wolnego  i organizować czas wolny gościom obiektów hotelowych,
  • organizować pracę biura podróży i organizować imprezy turystyczne, udzielać informacji turystycznej oraz rozwiązywać problemy turystów - uczniowie w trakcie zajęć pracują w symulacyjnym biurze podróży „Alibaba Tour”. To firma ćwiczeniowa kształcąca pracowników biur podróży w warunkach najbardziej zbliżonych do rzeczywistości. Jej istotą  jest symulacja - naśladowanie pracy autentycznego biura podróży, w którym wszystkie operacje są identyczne z pracami prawdziwej firmy. Symulacyjne biuro podróży „Alibaba Tour” działa w Regionalnej Szkole Turystycznej od października 2009r. a od marca 2016 r. znajduje się pod honorowym patronatem Biura Podróży Rainbow. Zajęcia w symulacyjnym biurze podróży są niezwykle ciekawe i dają możliwość nabycia wielu umiejętności poszukiwanych na turystycznym rynku pracy. Należą do nich opracowywanie programu, kalkulacja kosztów imprez turystycznych, zamawianie świadczeń dla klientów;
  • rozliczać świadczone usługi z kontrahentami, pilotami wycieczek, obsługiwać komputerowe programy użytkowe, pracować w charakterze przewodników i  pilotów turystycznych.

Jako nasz absolwent znajdziesz pracę:

• w firmach zajmujących się organizacją i obsługą ruchu turystycznego oraz animacją czasu wolnego: w biurach podróży, hotelach, agroturystyce, punktach informacji turystycznej, stowarzyszeniach i organizacjach zajmujących się wspieraniem i rozwojem turystyki, hotelarstwa i gastronomii zarówno w Polsce, jak i na terenie całej Unii Europejskiej;
  • w urzędach administracji państwowej na stanowiskach związanych z organizacją i promocją turystyki;
  • w firmach cateringowych, restauracjach i obiektach bazy noclegowej (zakłady hotelarskie, ośrodki wypoczynkowe, pensjonaty, zajazdy, gościńce, schroniska, kwatery prywatne i inne a także współczesna baza ruchoma: promowa, żeglugowa, kolejowa, lotnicza).

Sorry, you have not enough rights to view this image.Uczniowie Regionalnej Szkoły Turystycznej kształcący się w zawodzie Technik Obsługi Turystycznej odbyli kurs z zakresu Systemu Automatycznej Rezerwacji Turystycznej SART przeprowadzone przez wykwalifikowanych i doświadczonych wykładowców z firmy Vitruvius.

Celem szkolenia było pozyskanie wiedzy i umiejętności rezerwowania on-line imprez turystycznych, komputerowego modelowania i sprzedaży pakietów turystycznych. Kurs podzielony był na dwie części, część teoretyczną i praktyczną, podczas której uczniowie samodzielnie wykorzystując system SART uczyli się zasad jego funkcjonowania.

Certyfikat SART będący potwierdzeniem kwalifikacji i umiejętności zawodowych, stanowi dla uczniów ważny dokument ułatwiający im poszukiwanie pracy w na turystycznym rynku.

Wycieczka I TOT na dni Turystyki do miejscowości Bystrzyca Kłodzka

Dnia 27 września 2013, klasa pierwsza TOT udała się na wycieczkę fakultatywną do Bystrzycy Kłodzkiej – miasta położonego w Kotlinie Kłodzkiej, przy ujściu rzeki Bystrzyca do Nysy Kłodzkiej. Wycieczkę zaczęliśmy od zbiórki w Polanicy-Zdrój przy Regionalnej Szkole Turystycznej o godzinie 8:15. Do Bystrzycy dojechaliśmy komunikacją miejską PKS, w mieście byliśmy o godzinie 8:50.

Sorry, you have not enough rights to view this image. Sorry, you have not enough rights to view this image. Sorry, you have not enough rights to view this image.

Zwiedzanie rozpoczęło się na Małym Rynku na, którym znajduje się Pręgież – w dawnych czasach służył on do biczowania ludzi, za nieprzestrzeganie praw. Spotkaliśmy się z przewodnikiem, który opowiedział nam historię o Bystrzycy Kłodzkiej. Zwiedzanie tej miejscowości było czystą przyjemnością, dla nas "młodych przewodników". Byliśmy zachwyceni obejrzeniem Muzeum Filumenistycznego , w którym znajdowały się imponujące eksponaty, szczególnie przepięknie zdobione pudełka zapałek i krzesiw pochodzących z krajów całego świata.

Po wyjściu z Muzeum kolejnym naszym obiektem do zwiedzania była Izba Pamięci Rolnictwa Gmin Masywu Śnieżnika – prezentuje maszyny, urządzenia rolnicze i sprzęty gospodarstwa domowego.

Następnie zwiedzaliśmy urokliwy Rynek Miasta otoczony pięknymi kamieniczkami. W środkowej części Placu Miasta znajduje się zachwycająca figura wotywna Trójcy Świętej. Nie mogła również umknąć naszym oczom zabytkowa Baszta – w średniowieczu stanowiła spójny system fortyfikacji otaczający  Bystrzycę. Jest to doskonały punkt widokowy na całą panoramę miasta.

Po zakończeniu wycieczki pożegnaliśmy się z Panem przewodnikiem i udaliśmy się na przystanek autobusowy, skąd pojechaliśmy do Polanicy – Zdrój. Wycieczka miała charakter dydaktyczny, poznaliśmy wiele ciekawych obiektów i miejsc Bystrzycy Kłodzkiej, które mają niesamowitą i pełną wrażeń historię. Dzień zaliczymy do jak najbardziej udanych z wspaniałymi opiekunami : p. Joanną Matusiak, p. Oliwerem Toczyńskim.

Dni Otwarte 2018_142Jestem absolwentem IV klasy Technikum Obsługi Turystycznej. Moja przygoda z teatrem rozpoczęła się 4 lata temu. Właśnie wtedy na godzinie wychowawczej odbyły się zajęcia teatralne, których głównym celem było zachęcenie uczniów do dalszego rozwijania swoich umiejętności związanych z teatrem. Mieliśmy za zadanie odgrywać w różny sposób uczucia, które przychodzą w każdej sytuacji życiowej. Z pozoru bardzo łatwe zadanie, ale tylko z pozoru. Wszyscy w klasie bawiliśmy się znakomicie. Ja natomiast już wkrótce zapisałem się na zajęcia Teatralne w Miejskim Centrum Kultury. Na początku sam nie wiedziałem czego tam szukam, do teatru ciągnęło mnie już od dosyć dawna, tutaj znalazłem okazję, którą natychmiast wykorzystałem.

Ta decyzja okazała się jedną z najlepszych w moim życiu, w MCK-u znalazłem to, czego od dawna szukałem. Teatr pojawił się w moim życiu tak jak by był tam od zawsze. Od tamtej pory razem z przyjaciółmi i Panią Reżyser Joanną Mazurkiewicz stworzyliśmy 3 spektakle, w tym dla mnie najważniejszy mój Monodram: teatr jednego aktora, który jakby jest 4-letnim zwieńczeniem mojej współpracy z MCK-iem. Tutaj poznałem wielu ludzi, którzy mieli ogromny wpływ na moje życie, tutaj znalazłem to coś, co w życiu nazywamy "celem życiowym".

Życzę wszystkich, aby odnajdywali swoje wymarzone "cele" Zbliżajcie się do nich, są naprawdę bardzo blisko…

Kacper Lech

Zamiast siedzieć nad książkami i „wkuwać” jak założyć swoją działalność gospodarczą wybrałam bardziej przystępną formę przyswajania takiej wiedzy. Zabrałam uczniów klasy I technikum obsługi turystycznej na zajęcia do Urzędu Miiejskiego w Polanicy-Zdroju, gdzie Pani Agnieszka Wybraniec z Referatu Finansowego omówiła jak wypełnić wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej ( w skrócie CEIDG-1) oraz załącznik dotyczące udzielania pełnomocnictwa (CEIDG-PN), udziału w spółkach cywilnych(CEIDG-SC) i wiele innych, które u potencjalnego przyszłego przedsiębiorcy mogą wywoływać przerażenie. (Takie samo przerażenie widziałam na twarzach moich uczniów, w momencie gdy dostali komplet dokumentów).

Wbrew pozorom założenie działalności gospodarczej wcale nie jest takie trudne, praktycznie wszystkie sprawy możemy załatwić w dowolnym urzędzie miasta lub gminy Polski. Dodatkową pomocą są konsultacje z pracownikami, którzy udzielą wskazówek na temat wypełniania wniosków.

Podkategorie

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze realizowane w ramach Szkolnych Programów Rozwojowych szkół zawodowych województwa dolnośląskiego prowadzone przez Magdalenę Strychaniecką.

"I ty możesz zostać przewodnikiem i pilotem wycieczek."

Mapa i orientacja w terenie oraz ich znajomość pomoże ci osiągnąć ten cel.

W bieżącym roku szkolnym zajęcia te prowadzone są z uczniami kasy I technikum obsługi turystycznej. Głównym ich celem jest nie tylko wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły, wspomaganie kształcenia w zawodzie technik obsługi turystycznej ale i przygotowanie uczniów do pełnienia roli ambasadora regionu.

Dzięki zajęciom prowadzonym w terenie oraz odpowiednio dobranym metodom pracy uczniowie pogłębiają wiedzę i umiejętności takie jak:

• umiejętności prawidłowego posługiwania się językiem polskim, zawodowym w mowie i w piśmie podczas formułowania ofert turystycznych,
  • umiejętności czytania map turystycznych,
  • umiejętności planowania wycieczki (trasy, czasu, kosztów itp.),
  • orientacji w terenie,
  • symulacji usługi przewodnika po Ziemi Kłodzkiej,
  • poznają walory turystyczne Ziemi Kłodzkiej,
  • pogłębiają wiedzę dotyczącą regionu, w którym żyjemy.
  • wdrażają zamiłowanie do turystyki rowerowej i pieszej,

Uczniowie uczestniczący w projekcie przedstawią tu swoje reportaże, do których przeczytania gorąco zachęcam.