Wiadomości

Komunikaty Zespołu Projektu Joomla!

Wśród laureatów dziewiątej edycji ogólnopolskiego konkursu „Sprzączki i guziki z orzełkiem ze rdzy…” Katyń – 78 lat po zbrodni” są uczennice naszej szkoły: Weronika Świniańska i Agata Rusinek. Na konkurs przygotowały pracę o Henryku Stańczaku, który był jeńcem obozu w Ostaszkowie. Został zamordowany przez NKWD wiosną 1940 roku. W nagrodę laureatki wezmą udział w zagranicznym wyjeździe edukacyjnym, który jest zaplanowany na jesień bieżącego roku. Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!

Po raz kolejny Regionalna Szkoła Turystyczna podbijała tereny Francji – a dokładniej region Prowansji, słynący z zapachu ziół i lawendy.

W piątek 13 kwietnia 2018r., grupa uczniów z RST pod opieką nauczycieli – p. Magdaleny Bregin, p. Edyty Kapral, p. Katarzyny Czaja-Doroszuk udała się na dziewięciodniowy pobyt w ramach Zielonej Szkoły do miejscowości Port Grimaud. Podczas naszego pobytu uczestniczyliśmy w zorganizowanych zajęciach sportowych, w plażowaniu, w kąpielach w morzu czy w zajęciach animacyjnych. W trakcie warsztatów uczyliśmy się języka francuskiego, a także mieliśmy możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce - analizując słownictwo gastronomiczne stosowane w menu tamtejszych restauracji czy podczas wizyty na lokalnym targu prowansalskim. Przygotowaliśmy samodzielnie wieczór kuchni francuskiej – mogliśmy skosztować ślimaki z masłem czosnkowym, żabie udka, kalmary, sałatkę nicejską, a także ratatouille. Wszystkim bardzo spodobały się wycieczki po regionie. Zobaczyliśmy Niceę, ( niestety tylko z autokaru), przejeżdżając przez jedną z jej głównych ulic – Promenade des Anglais. Będąc w Cannes – stolicy festiwalu filmowego – zobaczyliśmy Pałac Festiwalowy oraz aleję Gwiazd. Następnie udaliśmy się do Eze, malowniczej miejscowości położonej na zboczach gór, gdzie w Muzeum Perfum FRAGONARD mogliśmy obserwować proces tworzenia perfum oraz produktów kosmetycznych. Zwiedziliśmy również Księstwo Monako z Pałacem Książęcym, tor F1 a także ogród japoński. Całodzienną wycieczkę zakończyliśmy wizytą w Monte Carlo, znanego z kasyn, bogactwa oraz wyścigów samochodowych.

Wiecej zdjęć w galerii -->

W ciągu pobytu pojechaliśmy jeszcze do oddalonego o niecałe 8 kilometrów miasta Saint-Tropez, które swoją popularność zdobyło głównie za sprawą serii filmów o francuskich żandarmach z Louis de Funes w roli głównej.

Nie samą szkołą uczeń żyje, czyli zainteresowania i pasje uczniów technikum hotelarskiego.

Od dnia dzisiejszego rozpoczynamy cykl artykułów związanych z zainteresowaniami i pasjami uczniów technikum hotelarskiego w Regionalnej Szkole Turystycznej. Dziś prezentujemy artykuł Agaty Makuchowskiej, uczennicy I klasy TH, która ma nietypową pasję a mianowicie SKOKI ZE SPADOCHRONEM.

Zapraszamy.

Skoki ze spadochronem

Skokami spadochronowymi zainteresowałam się kilka lat temu, gdzieś to po prostu zobaczyłam i stwierdziłam, że chcę to zrobić.  W roku 2016 wykonałam swój pierwszy skok w tandemie (z instruktorem) z wysokości 4000m. Spodobało mi się i postanowiłam to kontynuować. Po wejściu do samolotu tak naprawdę nie ma już odwrotu, wznosimy się w górę ok. 15min po czym otwierają się drzwi, adrenalina wzrasta i wyskakujemy.  Przez 1min spadamy z prędkością ok. 200 km/h następnie otwiera się czasza i swobodnie opadamy sterując spadochronem, można się też pobawić i z pomocą instruktora zrobić kilka trików.

Krakowski finał ,,Kamieni Pamięci” z udziałem uczniów naszej szkoły.

24 maja 2018 roku w Krakowie odbył się finał IX edycji ogólnopolskiego projektu edukacyjnego ,,Kamienie Pamięci. Nieznany bohater Niepodległości”. Jako szkoła wzięliśmy  udział w tym przedsięwzięciu po raz pierwszy. Drużyna, reprezentowana przez Sebastiana, Zuzannę, Julkę i Karinę, miała za zadanie odnalezienie w środowisku lokalnym osobę, która przyczyniła się do odzyskania przez Polskę niepodległości w latach 1914-1918. Uczniowie pod kierunkiem p. Danuty Droździk w okresie od stycznia do maja br. realizowali projekt o Stanisławie Kozickim.

Stanisław Kozicki był wybitnym politykiem narodowym, dyplomatą, dziennikarzem, publicystą, historykiem i gorliwym patriotą okresu międzywojennego. Należał do grona współpracowników Romana Dmowskiego. Był sekretarzem generalnym delegacji polskiej podczas obrad konferencji pokojowej w Paryżu w 1919 roku, której efektem końcowym było podpisanie traktatu wersalskiego. Po II wojnie światowej wycofał się z życia politycznego i w latach 1947-1958, czyli aż do śmierci, mieszkał w Polanicy-Zdroju, która była dla niego azylem spokoju.

Podczas gali finałowej uczniowie odebrali statuetkę w postaci Kamienia Pamięci jako symbolu upamiętnienia Stanisława Kozickiego w setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Wcześniej, zespoły biorące udział w projekcie, zaprezentowały efekt swych historycznych poszukiwań lokalnych bohaterów i podzieliły się ze wszystkimi spostrzeżeniami związanymi z udziałem w projekcie.

Gali finałowej towarzyszyła prezentacja wystawy „Ojcowie Niepodległości” oraz liczne niespodzianki. Wartością dodaną udziału w projekcie ogólnopolskim, który odbył się    w mateczniku polskiej niepodległości, było zwiedzanie Krakowa szlakiem historii. Niestety czas nie był naszym sprzymierzeńcem. Mimo tego miasto urzekło nas swoim pięknem, ale przede wszystkim historią takich miejsc jak Wawel, Barbakan, Kościół Mariacki, Sukiennice… W Muzeum Armii Krajowej obejrzeliśmy wystawę ,,Piękna Niepodległa”  a przechodząc ulicą Floriańską, wstąpiliśmy do domu po numerem 41, domu Jan Matejki, który pełni obecnie funkcję muzeum. To tylko część atrakcji, które w ciągu dwudniowego pobytu w królewskim mieście udało nam się zobaczyć, przeżyć, nauczyć. Z pewnością wrócimy jeszcze do Krakowa.