Priorytet to:
1. Poprawa dotychczasowych osiągnięć uczniów z trudnościami dydaktycznymi. Ukierunkowanie przez nauczycieli dodatkowych zajęć pozalekcyjnych na pomoc uczniom słabszym, którzy zechcą uczęszczać na zajęcia.
2. Także przygotowanie uczniów klas IV do matury i egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe.
Ponadto:
Od lutego br. rozpoczniemy zajęcia pozalekcyjne dla uczniów w ramach Programu UE „ Modernizacja kształcenia zawodowego…”, który będzie realizowany do 2014.
Także będziemy kontynuować program finansowany z środków unijnych Szkoła Kluczowych Kompetencji, w ramach którego przewidujemy zorganizowanie letniego obozu naukowego, w którym wezmą udział uczniowie klas I osiągający wysokie wyniki
3-4 marca zorganizujemy dla klas IV informacyjne spotkania z przedstawicielami wyższych uczelni z woj. dolnośląskiego.
W dniach 8-9 marca br. tradycyjnie organizowane będą w szkole Dni Otwarte dla tegorocznych absolwentów gimnazjów, którzy biorą udział wspólnie z naszymi uczniami w zajęciach warsztatowych, prezentacjach staży zagranicznych, a także w spotkaniach z pracodawcami.
7 kwietnia br. również tradycyjnie odbędzie się Powiatowy Konkurs „Mistrz branży turystycznej”. W bieżącym roku zamierzamy wystąpić do Dolnośląskiego Kuratora Oświaty o objęcie Konkursu Honorowym Patronatem Kuratora Oświaty.
12-13 kwietnia odbywać się będą I Szkolne Mistrzostwa Powiatu Kłodzkiego w SZACHACH SZYBKICH, organizowane pod kierunkiem nauczyciela prowadzącego Koło Szachowe dla Uczniów RST.
29 kwietnia – uroczystość zakończenia nauki uczniów klas IV i w maju matury, praktyki zawodowe dla uczniów klas młodszych.
30 kwietnia – sobota – dla RST to sobota pracująca dla uczniów i nauczycieli za 12 listopada 2010 , który był dniem wolnym od nauki. Czas ten poświęcimy Janowi Pawłowi II i Jego naukom w przeddzień beatyfikacji. Podczas paneli warsztatowych i kilku konferencji w szkole, Jana Pawła II w przeddzień Jego beatyfikacji.
W czerwcu br. niektóre klasy wybiorą się na wycieczki jeśli uzyskają zgodę Rodziców. qTakże w czerwcu odbywać się będą egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe dla uczniów klas IV.
Klasyfikacja końcoworoczna dla uczniów klas IV odbędzie się już 20 kwietnia 2011, a dla uczniów klas I –III 13 czerwca 2011 r.
Uroczyste zakończenie roku szkolnego dla uczniów klas I – III odbędzie się 22 czerwca 2011 r. o godz. 9.00.
Ponadto:
8 marca br. RST uruchamia kolejny Program UE, w którym wezmą udział n-le przedmiotów zawodowych. Program jest ukierunkowany na poprawę jakości kształcenia zawodowego.
Od grudnia 2010 dyrektor pracuje nad programem finansowanym z UE RPO pn. Centra kształcenia zawodowego , który dotyczy doposażenia szkoły w sprzęt, urządzenia, meble i inne pomoce, na kwotę 1,3 mln. zł. Program najprawdopodobniej zostanie sfinalizowany w okresie wakacji.
Także mamy nadzieję, że zaplanowana w projekcie budżetu Miasta Polanica Zdrój, na wniosek dyrektora RST, kwota 200 tys. zł. zostanie podtrzymana w budżecie na 2011 r. przez Samorząd Miasta Polanicy, co pozwoli na wykonanie elewacji budynku zajmowanego przez RST. Także podejmiemy starania, by zagospodarować tereny wokół Orlika i szkoły, który został oddany do użytku w listopadzie 2010. Koszt zakończonej inwestycji to 1.118.130 zł.
Barbara Drożyńska
Co już jest za nami?
Pierwszy semestr dla wielu uczniów i nauczycieli był bardzo pracowity i efektywny.
Uczniowie klas I wzięli udział w 3 – dniowym obozie integracyjnym.
Zorganizowaliśmy w szkole dwie wycieczki: jedną na Szczeliniec Wielki, drugą do Trzebieszowic. W obu wycieczkach wzięli udział wszyscy uczniowie klas I, II i część uczniów z klas III. Uczniowie mogli poznać specyfikę działania hotelu, poznać walory naszego regionu. Transport i obiad dla wszystkich uczniów zostały zapewnione z środków UE w ramach programu, który realizuje RST pn. „Modernizacja kształcenia zawodowego”.
W ramach ww. Programu, uczniowie RST wzięli także udział w zorganizowanym przez naszą szkołę Powiatowym forum zawodoznawczym, które polegało na spotkaniu uczniów z pracodawcami z naszego regionu, z Polski i z Europy.
Uczniowie odbywali także spotkanie z dyrektorem hotelu Hilton w Dreźnie, poznawali szkołę hotelarską w Dreźnie. Tam też grupa dziewcząt odbywała praktykę.
Wszyscy uczniowie klas IV biorą udział w dodatkowych zajęciach poświęconych przygotowaniom do matury i przygotowaniu do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe. Organizowaliśmy 2 – krotnie próbną maturę, a wielokrotnie były realizowane zajęcia przygotowujące uczniów do zderzenia z testami egzaminacyjnymi. Niestety, są uczniowie, którzy pomimo upomnień, próśb, zachęty - nie biorą w nich udziału. Warto zauważyć, że uczniowie klas IV nie są w szkole angażowani do innych zajęć, niż dydaktyczne.
Także ponad 100 uczniów wybrało się do kina, a około 300 brało udział w zajęciach pozalekcyjnych: wyrównawczych (matematyka, j, polski, języki obce, historia, WOS), a także w zajęciach wspierających rozwój kompetencji zawodowych (zajęcia gastronomiczne, hotelarskie, języków obcych), a około 40 uczniów skorzystało z zajęć edukacyjno – zawodowych oraz z różnorodnych form pomocy pedagogiczno – psychologicznej (wiedza na temat uzależnień i zagrożeń z tego tytułu oraz możliwości zapobiegania im).
Około 40 uczniów klas I oraz około 30 uczniów klas IV brało udział w zajęciach na wyższych uczelniach, we Wrocławiu i w Kłodzku. RST realizuje program UE Szkoła Kluczowych Kompetencji, dzięki któremu do szkoły został zakupiony nowy sprzęt: komputer, TV, rzutnik, ekran, podręczniki dla uczniów klas I oraz inne drobne przybory szkolne. Program UE działa o autorskie programy dydaktyczne naszych czterech nauczycieli. Także dyrektor RST podpisał Umowę Patronacką z Wyższą Szkoła Zarządzania „Edukacja” we Wrocławiu.
Około 30 uczniów brało udział w zajęciach w zakresie animacji kulturalnej, a około 100 uczniów było zaangażowanych w przygotowanie i realizację szkolnych wydarzeń poświęconych: Rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę, Święto Edukacji Narodowej, Rocznicy Stanu Wojennego, a także w organizację konkursów (piosenki turystycznej i międzynarodowej) oraz Światowy Dzień Turystyki. Braliśmy też udział w Akcji Sprzątania Świata. Około 30 uczniów wzięło udział w konkursach zawodowych, literackich, spotykaliśmy się z ludźmi kultury „Poeci bez granic”, byliśmy organizatorem obchodów z okazji 32 Rocznicy Pontyfikatu Jana Pawła II – Patrona naszej szkoły, a także organizowaliśmy szkolną wigilię, którą uświetnił występ profesjonalnego Chóru i Chóru naszych uczniów.
Wielu uczniów, szczególnie tych, którzy zamieszkują w internacie bierze systematyczny udział w zajęciach sportowych, także angażuje się w pomoc osobom starszym i dzieciom z Domu Dziecka, a także w organizacje pomocy powodzianom.
Niektóre klasy wraz ze swoimi wychowawcami, nauczycielami odbywały wycieczki poznawcze, a także rekreacyjne. Te pierwsze do hoteli i biur turystycznych w ramach zajęć z przedmiotów zawodowych lub w celu odbycia w nich zajęć ćwiczeniowych. Rekreacyjno – integracyjne wycieczki służyły głównie celom wychowawczym.
Uczniowie RST brali udział w pokazie Carvingu, a także w uroczystości otwarcia Orlika przy Regionalnej Szkole Turystycznej, którego budowa zakończyła się w listopadzie 2010 r.
Uczniowie klas gastronomicznych angażowali się w przygotowanie kateringów. Braliśmy również udział w Konferencji Dolnośląsko – Saksońskiej w Gerlitz.
W wyniku przeprowadzenie badań daignostycznych na turystycznym rynku, przy udziale min. dyrektora RST, została wydane książka, która dostarcza wiedzę uczniom i nauczycielom na temat oczekiwań pracodawców wobec uczniów i szkół, a także, która promuje naszą szkołę na zewnątrz.
Także niektórzy uczniowie brali udział w zawodach sportowych, a także w cyklicznym wydarzeniu pn. Zachowaj trzeźwy umysł.
Grupa uczniów redaguje szkolną gazetę, a inna grupa gra w szachy w ramach dodatkowych zajęć, pod kierunkiem nauczycieli, a jeszcze inna próbuje swoich sił w tworzeniu TV- RST. Zapraszam Rodziców na strony internetowe naszej szkoły: www.rst.ng.pl
Wielu uczniów angażuje się w prace Samorządu Uczniowskiego. Szkoła ma również swoich reprezentantów w Powiatowej Radzie Młodzieży przy Starostwie Powiatu Kłodzkiego.
Wydarzenia, zadania, które staramy się realizować w naszej szkole, muszą być ukierunkowane na realizację określonych celów i zadań, odpowiadać na potrzeby indywidualne uczniów, szkoły, środowiska lub rynku pracy.
Barbara Drożyńska – dyrektor RST
Więcej ambicji, pracy i zaangażowania wymaga sytuacja wielu uczniów w szkole.
Sukcesy bez pracy nie rodzą się same.
Żaden człowiek, niezależnie od swojego wieku, funkcji, statusu, nie lubi krytyki. Dlatego nie krytykujmy osób, ale odnieśmy się do problemów i zastanówmy się, który z nich stanowi największe zagrożenie dla właściwego rozwoju naszych Uczniów i co zrobić, by poprawić sytuację. Klasyfikacja wyników pracy uczniów RST niepokoi z kilku przyczyn.
Prawie 130 uczniów w szkole kończy I semestr nauki z jedną, 2, 3, 4, 5, a nawet z 6 ocenami niedostatecznymi!!!
Przyczyny tych niepowodzeń są następujące:
To wszystko bardzo niepokoi. Jeśli sytuacja nie poprawi się, będziemy musieli pożegnać kilka osób w szkole.
W klasie I TG średnia ocen to 2,5! Fakt ten musi skłaniać do refleksji . Co będzie dalej? Jak chcecie zdać do następnej klasy, potem zdać maturę, egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe? Swoje cele, marzenia schowaliście głęboko do kieszeni. Czyż nie wiecie, że powodzenie i lepsze wyniki wymagają pracy? II semestr jest bardzo krótki. Co zamierzasz zrobić, by pozostać w tej szkole?
Zwracam się do wszystkich Uczniów RST z ocenami niedostatecznymi
Zastanów się proszę jak czujesz się z tym niepowodzeniem.
Odpowiedz sobie na pytania:
Czy na pewno zrobiłeś wszystko, co powinieneś i co było w Twojej mocy jeśli masz nie jedną, ale 2, 3, 4, 5, czy 6 ocen niedostatecznych?
Czy wiesz, że to efekt dokonywanych przez Ciebie wyborów, a nie tego, że Cię nie stać na więcej?
Pamiętaj, że nauczyciel, rodzic, pedagog, dyrektor chcą być Ci pomocni, ale po pierwsze, sam musisz odpowiedzieć sobie, jakie błędy popełniłeś by móc je naprawić i próbować to zrobić, a po drugie musisz zwrócić się pomoc, jeśli jej potrzebujesz. Daj się poprowadzić!
Do końca roku szkolnego zostało tylko ok. 80 dni prawdziwej nauki.
Trzymam kciuki za tych, którzy podejmą walkę.
B.D.
Uczniowie, który osiągnęli wysoką średnią za I semestr, oprócz własnej satysfakcji, mogą powalczyć na koniec roku, o jedną spośród niżej wymienionych nagród:
Stypendium Prezesa Rady Ministrów: jedna nagroda; bezpłatny kurs prawa jazdy: 2 nagrody równorzędne; stypendium Starosty – zgodnie z kryteriami; w pierwszej kolejności zakwalifikowanie się na staże zagraniczne – zgodnie z kryteriami.
Pamiętajmy jednak, że „uczyć się dla siebie” to najlepsza inwestycja w samego siebie i otwarta droga do dalszego kształcenia na rynku edukacyjnym i w uzyskaniu pracy zawodowej na turystycznym rynku pracy.
Chciałabym zadedykować Wam, wspaniałym Uczniom RST, cytat naukowców o światowej sławie, który w moim przekonaniu wymaga refleksji w życiu i rozwoju każdego człowieka: „Dopiero współgranie zdolności umysłowych i emocjonalnych pozwala człowiekowi odnieść sukces zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Tylko w powiązaniu z emocjonalnymi sprawnościami, takimi jak inteligencja interpersonalna, czyli samoświadomość samoobserwacji, potencjał inteligencji może zostać w pełni wykorzystany i zastosowany w praktyce”. Naukowcy dalej tłumaczą, że „Samoświadomość, znajomość własnych uczuć i kierowanie się nimi w celu podejmowania zdrowych decyzji życiowych, skuteczne panowanie nad takimi emocjami i nastrojami, jak strach, gniew, depresja, a także zdolność motywacji, zachowanie optymizmu mimo niepowodzeń, empatia oraz umiejętność wczuwania się w sytuację innych ludzi i nawiązywania oraz utrzymywania z nimi dobrych stosunków” – dopełniają sukces osobisty i zawodowy każdego człowieka.
I takiej wrażliwości życzę Wam, drodzy Uczniowie RST. Pędząc po sukces nie należy deptać innych, ale odnosić się do innych z dużą wrażliwością, a do siebie także z tolerancją i optymistycznym patrzeniem w przyszłość.
Barbara Drożyńska
OTO NAJPIĘKNIEJSZA STRONA REGIONALNEJ SZKOŁY TURYSTYCZNEJ
Technikum im. Jana Pawła II
Uczniowie, którzy osiągnęli po I semestrze średnią ocen w przedziale 4,5 – 6,00
Klasa |
Imię i nazwisko ucznia RST |
Średnia ocen |
Ocena zachowania |
I a TH |
Bożena Midura |
4,94 |
wzorowe |
I a TH |
Marta Lewandowska |
4,59 |
wzorowe |
I b TH |
Diana Bednarz |
4,94 |
wzorowe |
I b TH |
Klaudia Pachowicz |
4,60 |
bardzo dobre |
I b TH |
Daria Drozdowska |
4,50 |
bardzo dobre |
I TOT |
Justyna Puk |
4,59 |
bardzo dobre |
2 a TH |
Kordas Zuzanna |
4,79 |
bardzo dobre |
2 a TH |
Worobiec Marlena |
4,72 |
bardzo dobre |
2 a TH |
Lampa Katarzyna |
4,59 |
dobre |
2 TOT |
Katarzyna Bednarczyk |
5,04 |
wzorowe |
2 TG |
Małgorzata Łabędź |
4,56 |
wzorowe |
2 TG |
Monika Midura |
4,67 |
wzorowe |
2 TG |
Łukasz Wcisło |
5,00 |
wzorowe |
III a TH |
Paulina Pietras |
5,15 |
wzorowe |
III a TH |
Iwona Orlicka |
4,92 |
bardzo dobre |
III a TH |
Patrycja Serafin |
4,83 |
bardzo dobre |
III a TH |
Agnieszka Bigos |
4,62 |
bardzo dobre |
III a TH |
Paulina Łopatka |
4,54 |
bardzo dobre |
III a TH |
Anna Czuba |
4,46 |
wzorowe |
III b TH |
Weronika Chruszcz |
5,25 |
bardzo dobre |
III b TH |
Magdalena Bartusiak |
4,69 |
bardzo dobre |
III b TH |
Paulina Butrym |
4,62 |
dobre |
III b TH |
Dariusz Jesionowski |
4,62 |
wzorowe |
III b TH |
Marzena Trypuć |
4,62 |
bardzo dobre |
III b TH |
Anna Klimowicz |
4,54 |
dobre |
III TG |
Damian Wolanin |
4,65 |
bardzo dobre |
III TG |
Karol Sawczak |
4,72 |
bardzo dobre |
III TG |
Katarzyna Nawieśniak |
4,73 |
wzorowe |
III TG |
Karina Karpiel |
5,00 |
bardzo dobre |
III TG |
Tomasz Fijałkiewicz |
5,27 |
wzorowe |
IV a TH |
Betina Dorosz |
5,40 |
bardzo dobre |
IV a TH |
Mateusz Haniszewski |
5,10 |
bardzo dobre |
IV a TH |
Justyna Żulińska |
5,10 |
bardzo dobre |
IV a TH |
Agnieszka Wolska |
4,90 |
bardzo dobre |
IV a TH |
Paulina Kułak |
4,70 |
bardzo dobre |
IV a TH |
Magdalena Krauze |
4,60 |
bardzo dobre |
IV b TH |
Iwona Wirtek |
5,2 |
wzorowe |
IV b TH |
Aleksandra Czop |
4,9 |
wzorowe |
IV b TH |
Natalia Gut |
4,8 |
wzorowe |
IV b TH |
Justyna Śmiechowicz |
4,7 |
wzorowe |
IV b TH |
Magdalena Wawak |
4,6 |
wzorowe |
Szanowni Uczniowie i Rodzice, By znaleźć się na tej liście, każdy musiał włożyć wiele trudu i starań, wykazać się systematyczną pracą. Jestem pewna, że ww. Uczniowie wiedzą dokąd zmierzają, że mają wytyczone cele i stawiają sobie trudne zadania do realizacji. Z całego serca życzę Wam dalszych sukcesów, byście nie ustawali w biegu i nadal podejmowali właściwe wybory. Wiem, że koszt wysiłku jest ogromny, ale bądźcie pewni, że zaistnienie na liście najlepszych Uczniów RST to tylko początek Waszego osobistego sukcesu. Jestem dumna, że tak wielu Uczniów szkoły, którą prowadzę, ma świadomość własnej drogi i pilnuje realizacji swoich postanowień. Dla takich Uczniów jak Wy, warto podejmować trud rozwoju szkoły, a także podejmować starania w nauczycielskiej pracy zawodowej, której rezultaty można zauważyć tylko po osiągnięciach Uczniów. One są dla nas wspaniałą motywacją do dalszej pracy, z której, mam nadzieję, skorzystają także inni Uczniowie naszej szkoły. Dziękuję Rodzicom tych Uczniów i składam Państwu szczere gratulacje z powodu TAKICH DZIECI. Nic tak nie cieszy serca Rodziców jak sukcesy własnych dzieci. Możecie być dumni z trudu, który wkładacie w wychowanie swoich dzieci, bo on zawsze przynosi dobre owoce.
Barbara Drożyńska – dyrektor RST
Dla niektórych klas był to dobry start po nagrodę na koniec roku szkolnego.
Wyniki klasyfikacji klas po I semestrze (I-III miejsce w różnych kategoriach)
KATEGORIA: FREKWENCJA KLASY
I miejsce: I b TH: 93%
II miejsce: II b TH: 89,98%
III miejsce: I TG: 89,32 %
KATEGORIA: NAUKA
A. WYNIK KLASY ZE WSZYSTKICH PRZEDMIOTÓW
I miejsce: IV b TH: 3,82
II miejsce: III TG: 3,77
III miejsce: III b TH: 3,67
B. WYNIK KLASY TYLKO Z PREZDMIOTÓW OGÓLNYCH
I miejsce: IV TG: 4,3
II miejsce: IV b TH: 3,7
III miejsce: III b TH: 3,6
C. WYNIKI KLASY TYLKO Z PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH
I miejsce: III TG: 4,42
II miejsce: IV b TH: 4,40
III miejsce: II b TH: 4,32
UWAGA KONKURS DLA KLAS! DOBRY START PO NAGRODĘ!
I miejsce: 1000,-zŁ – dofinansowania do wycieczki klasowej
II miejsce: 600,-zł – dofinansowania do wycieczki klasowej
III miejsce: 400,-zł – dofinansowania do wycieczki klasowej
Na koniec roku szkolnego KLASA otrzyma I nagrodę jeśli spełni łącznie następujące warunki:
Osiągnie najwyższy w grupie wynik frekwencji w przedziale (95 – 100%) Osiągnie średnią ze wszystkich przedmiotów: min. 4,00 Osiągnie średnią z przedmiotów ogólnych: min. 4,40 Osiągnie średnią z przedmiotów zawodowych: min. 4,50
Klasa otrzyma II nagrodę jeśli spełni łącznie następujące warunki:
Osiągnie najwyższy w grupie wynik frekwencji w przedziale (90 – 95% i więcej) Osiągnie najwyższą średnią ze wszystkich przedmiotów w przedziale (3,5 – 3,99 i więcej) Osiągnie najwyższą średnią z przedmiotów ogólnych w przedziale ( 3,6 – 3,99 i więcej) Osiągnie najwyższą średnią z przedmiotów zawodowych w przedziale ( 4,00 - 4,40 i więcej)
Klasa otrzyma III nagrodę jeśli spełni łącznie następujące warunki
Osiągnie najwyższy w grupie wynik frekwencji w przedziale ( 85 – 90% i więcej) Osiągnie najwyższą średnią ze wszystkich przedmiotów w przedziale (3,1 – 3,4 i więcej) Osiągnie najwyższą średnią z przedmiotów ogólnych w przedziale ( 3 – 3,5 i więcej) Osiągnie najwyższą średnią z przedmiotów zawodowych w przedziale (3,7 – 4 i więcej)
WSZYSTKIM KLASOM ŻYCZYMY WYGRANEJ I WZAJEMNEGO WSPIERANIA I INTEGROWANIA SIĘ UCZNIÓW WOKÓŁ CELÓW I ZADAŃ! DACIE RADĘ, BO TO JEST MOŻLIWE.
!!! Uwaga!!!
Jeśli żadna z klas nie spełni łącznie podanych wyżej kryteriów na koniec II semestru, nagroda nie będzie mogła być przyznana. W następnym roku podejmiemy kolejną próbę.
Rezultaty uczniów RST w nauce po I semestrze 2010/2011
Klasa |
Wychowawca |
Stan klasy |
Średnia ocena klasy –zachowanie |
Średnia ocena klasy ze wszystkich przedmiotów |
Przedmioty ogólne |
Przedmioty zawodowe |
Frekwencja w klasie |
I a TH |
Katarzyna Warchał |
31 |
4,52 |
3,40 |
3,20 |
3,82 |
87,55 % |
I b TH |
Beata Dreszer |
34 |
4,70 |
3,61 |
3,59 |
3,78 |
93,00 % |
I TG |
Marek Rojek |
33 |
3,90 |
3,25 |
2,50 |
4,00 |
89,32 % |
I TOT |
Magdalena Strychaniecka |
29 |
4,50 |
3,60 |
3,41 |
3,92 |
88,70 % |
II a TH |
Jakub Witkowski |
29 |
4,00 |
3,60 |
3,30 |
3,90 |
84,00 % |
II b TH |
Aleksandra Lęgowicz |
28 |
4,89 |
3,51 |
3,40 |
4,32 |
89,98 % |
II TG |
Renata Zygmunt |
31 |
4,10 |
3,31 |
3,20 |
3,70 |
86,16 % |
II TOT |
Edyta Zarzycka - Kościesza |
23 |
4,78 |
3,57 |
3,21 |
3,79 |
83,99 % |
III a TH |
Sabina Boos |
23 |
4,17 |
3,63 |
3,53 |
3,87 |
83,01 % |
III b TH |
Danuta Droździk |
30 |
3,86 |
3,67 |
3,60 |
3,39 |
79,33 % |
III TG |
Agnieszka Ciuła |
19 |
3,77 |
3,77 |
3,12 |
4,42 |
84,20 % |
IV a TH |
Michał Kuczma |
32 |
4,00 |
3,62 |
3,51 |
3,72 |
82,25 % |
IV b TH |
Paweł Szpak |
24 |
4,50 |
3,82 |
3,70 |
4,40 |
88,20 % |
IV TG |
Agnieszka Pyrz |
23 |
4,10 |
3,20 |
4,30 |
3,50 |
79,60 % |