Wycieczka I TOT na dni Turystyki do miejscowości Bystrzyca Kłodzka

Dnia 27 września 2013, klasa pierwsza TOT udała się na wycieczkę fakultatywną do Bystrzycy Kłodzkiej – miasta położonego w Kotlinie Kłodzkiej, przy ujściu rzeki Bystrzyca do Nysy Kłodzkiej. Wycieczkę zaczęliśmy od zbiórki w Polanicy-Zdrój przy Regionalnej Szkole Turystycznej o godzinie 8:15. Do Bystrzycy dojechaliśmy komunikacją miejską PKS, w mieście byliśmy o godzinie 8:50.

Sorry, you have not enough rights to view this image. Sorry, you have not enough rights to view this image. Sorry, you have not enough rights to view this image.

Zwiedzanie rozpoczęło się na Małym Rynku na, którym znajduje się Pręgież – w dawnych czasach służył on do biczowania ludzi, za nieprzestrzeganie praw. Spotkaliśmy się z przewodnikiem, który opowiedział nam historię o Bystrzycy Kłodzkiej. Zwiedzanie tej miejscowości było czystą przyjemnością, dla nas "młodych przewodników". Byliśmy zachwyceni obejrzeniem Muzeum Filumenistycznego , w którym znajdowały się imponujące eksponaty, szczególnie przepięknie zdobione pudełka zapałek i krzesiw pochodzących z krajów całego świata.

Po wyjściu z Muzeum kolejnym naszym obiektem do zwiedzania była Izba Pamięci Rolnictwa Gmin Masywu Śnieżnika – prezentuje maszyny, urządzenia rolnicze i sprzęty gospodarstwa domowego.

Następnie zwiedzaliśmy urokliwy Rynek Miasta otoczony pięknymi kamieniczkami. W środkowej części Placu Miasta znajduje się zachwycająca figura wotywna Trójcy Świętej. Nie mogła również umknąć naszym oczom zabytkowa Baszta – w średniowieczu stanowiła spójny system fortyfikacji otaczający  Bystrzycę. Jest to doskonały punkt widokowy na całą panoramę miasta.

Po zakończeniu wycieczki pożegnaliśmy się z Panem przewodnikiem i udaliśmy się na przystanek autobusowy, skąd pojechaliśmy do Polanicy – Zdrój. Wycieczka miała charakter dydaktyczny, poznaliśmy wiele ciekawych obiektów i miejsc Bystrzycy Kłodzkiej, które mają niesamowitą i pełną wrażeń historię. Dzień zaliczymy do jak najbardziej udanych z wspaniałymi opiekunami : p. Joanną Matusiak, p. Oliwerem Toczyńskim.