Program realizowany przy współpracy z:
Ujednolicony program rozwojowy szkoły/placówki realizowany w ramach projektu
”Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku” – projekt realizowany od 15 stycznia 2010 do 1 kwietnia 2011.
Cel naszego programu: wspieranie rozwoju uczniów poprzez rozwój kompetencji zawodowych, wyrównywanie szans edukacyjnych, pomoc psychologiczno – pedagogiczną, doradztwo edukacyjno – zawodowe, poznawanie przez uczniów turystycznego rynku pracy.
Czas realizacji: po lekcjach, w ramach zajęć dodatkowych.
Do realizacji: łącznie godzin 2180.
Kryterium wyboru zajęć przez uczniów: na podstawie własnych potrzeb, zainteresowań i chęci własnego rozwoju.
REGIONALNA SZKOŁA TURYSTYCZNA TECHNIKUM IM. JANA PWŁA II
57-320 POLANICA ZDRÓJ ul. WOJSKA POLSKIEGO 23 tel. 074 8681683 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Lp |
Nazwa działania w projekcie |
Tytuł zajęć |
Łączna liczba godzin przewidziana na zajęcia |
Liczba uczniów biorący udział w zajęciach wraz z typem szkoły |
Nauczyciel prowadzący |
Zakładane efekty/rezultaty wg numeracji listy rezultatów projektu |
1. |
Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych |
Jak poprawnie rozmawiać. Szkoła uśmiechu. Komunikacja werbalna i niewerbalna w nawiązywaniu kontaktów międzyludzkich. |
232 |
T - 150 |
Aleksandra Lęgowicz |
Podniesienie umiejętności kluczowych uczniów szkół realizujących programy rozwojowe. |
Jak poprawnie rozmawiać. Szkoła uśmiechu. Obsługa gościa w recepcji. |
48 |
T - 30 |
Katarzyna Warchał |
Podniesienie umiejętności kluczowych uczniów szkół realizujących programy rozwojowe. |
||
Jak poprawnie rozmawiać. Szkoła uśmiechu Obsługa konsumenta w restauracji. |
78 w tym: 48 |
T - 30 |
Michał Kuczma |
Podniesienie umiejętności kluczowych uczniów szkół realizujących programy rozwojowe. |
||
Obsługa biurowa i rachunkowa w obsłudze gościa zakładu hotelarskiego. |
+ 30 |
T - 30 |
Michał Kuczma |
Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego młodzieży Dolnego Śląska. |
||
Obsługa biurowa i rachunkowa. Kontakty z klientem na turystycznym rynku. |
74 |
T - 30 |
Mirona Duńka |
Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego młodzieży Dolnego Śląska. |
||
Obsługa biurowa i rachunkowa w obsłudze gościa restauracji. |
30 |
T - 30 |
Marek Rojek |
Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego młodzieży Dolnego Śląska. |
||
Obsługa biurowa i rachunkowa w usługach cateringowych. |
30 |
T - 20 |
Agnieszka Ciuła |
Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego młodzieży Dolnego Śląska. |
||
Staż dla ambasadora swojego regionu. |
64 |
T - 80 |
Paweł Szpak |
Zwiększenie motywacji uczniów do uzyskiwania kwalifikacji zawodowych. |
||
Staż dla ambasadora swojego regionu. |
60 |
T - 80 |
Katarzyna Czaja - Doroszuk |
Zwiększenie motywacji uczniów do uzyskiwania kwalifikacji zawodowych. |
||
Mów językiem gościa jeśli chcesz być zrozumianym. (Język angielski). |
80 |
T - 40 |
Barbara Szeliga |
Rozwinięcie umiejętności oczekiwanych na rynku pracy. |
||
Mów językiem gościa jeśli chcesz być zrozumianym. (język angielski) |
80 |
T - 40 |
Magdalena Kuncewicz |
Rozwinięcie umiejętności oczekiwanych na rynku pracy. |
||
Mów językiem gościa jeśli chcesz być zrozumianym. (język niemiecki) |
82 |
T - 30 |
Maria Dziewiecka |
Rozwinięcie umiejętności oczekiwanych na rynku pracy. |
||
Mów językiem gościa jeśli chcesz być zrozumianym. (język francuski) |
82 |
T - 30 |
Magdalena Bregin |
Rozwinięcie umiejętności oczekiwanych na rynku pracy. |
||
Razem w działaniu |
940 |
T – 250 - 350 |
x |
Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego młodzieży Dolnego Śląska. |
||
2. |
Doradztwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna |
Skutki uzależnień (alkohol, narkotyki, komputer, hazard) |
64 |
T - 350 |
Danuta Szczepankiweicz |
Poprawa wizerunku szkół zawodowych jako placówek kształcących nowocześnie, zgodnie z potrzebami rynku pracy. |
Docenić wartość życia bez nałogów – terapia indywidualna |
96 |
T - 40 |
Danuta Szczepankiewicz |
Zwiększenie motywacji uczniów do uzyskiwania kwalifikacji zawodowych. |
||
Razem w działaniu |
160 |
T - 40-350 |
x |
Poprawa wizerunku szkół zawodowych jako placówek kształcących nowocześnie, zgodnie z potrzebami rynku pracy. |
||
3. |
Efektywne programy doradztwa edukacyjno- zawodowego |
Nie chodź po omacku. Zrób coś dla siebie |
20 |
T - 40 |
Barbara Drożyńska |
Zwiększenie zaangażowania w naukę, zwiększenie motywacji do dalszego kształcenia i aktywnego poszukiwania pracy po zakończeniu nauki |
Nie bój się marzeń i celów |
120 |
T - 100 |
Barbara Drożyńska |
Podniesienie umiejętności uczniów uczestniczących w projekcie do efektywnego planowania kariery zawodowej i zarządzania nią. |
||
Mistrz radzi. Wzajemna współpraca zaprocentuje |
20 |
T - 180 |
Barbara Drożyńska |
Podniesienie świadomości pracodawców w zakresie konieczności współpracy ze szkołami zawodowymi, kształcącymi przyszłych pracowników. |
||
Razem w działaniu |
160 |
T - 150 - 250 |
x |
Wzrost świadomości uczniów uczestniczących w projekcie o potrzebie podnoszenia kwalifikacji zawodowych i konieczności uczenia się przez całe życie. |
||
4. |
Dodatkowe zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze |
Język polski w mowie i w piśmie moją wizytówką na rynku turystycznym |
120 |
T – 20 - 45 |
Agnieszka Pyrz |
Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów szkół zawodowych. |
Język polski w mowie i w piśmie moją wizytówką na rynku turystycznym. |
120 |
T – 20 - 45 |
Renata Zygmunt |
Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów szkół zawodowych. |
||
Twoim atutem logiczne myślenie |
80 |
T - 50 |
Grzegorz Boos |
Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów szkół zawodowych. |
||
Twoim atutem logiczne myślenie |
80 |
T - 50 |
Zbigniew Dziewiecki |
Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów szkół zawodowych. |
||
Twoim atutem logiczne myślenie |
80 |
T - 40 |
Grażyna Białek |
Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów szkół zawodowych. |
||
Wolność, samorządność, odpowiedzialność – jakie postawy negujemy, a jakie pochwalamy? Podstawowe zasady w społeczeństwie w Polsce i UE |
246 |
T - 100 |
Danuta Droździk |
Poprawa wizerunku szkół zawodowych jako placówek kształcących nowocześnie, zgodnie z potrzebami rynku pracy. |
||
Jestem Polakiem i znam fakty z najnowszej historii Polski |
160 |
T - 60 |
Maria Dziewiecka |
Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów szkół zawodowych. |
||
Razem w działaniu |
886 |
T - 150 - 350 |
x |
Zwiększenie zaangażowania w naukę, zwiększenie motywacji do dalszego kształcenia i aktywnego poszukiwania pracy po zakończeniu nauki |
ZAKŁADANE EFEKTY/REZULTATY MIĘKKIE PROJEKTU - lista:
- Podniesienie umiejętności kluczowych uczniów szkół realizujących programy rozwojowe.
- Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów szkół zawodowych.
- Zwiększenie motywacji uczniów do uzyskiwania kwalifikacji zawodowych.
- Zwiększenie zaangażowania w naukę, zwiększenie motywacji do dalszego kształcenia i aktywnego poszukiwania pracy po zakończeniu nauki
- Rozwinięcie umiejętności oczekiwanych na rynku pracy.
- Wzrost zainteresowania edukacją zawodową młodzieży Dolnego Śląska.
- Podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego młodzieży Dolnego Śląska.
- Poprawa wizerunku szkół zawodowych jako placówek kształcących nowocześnie, zgodnie z potrzebami rynku pracy.
- Podniesienie umiejętności uczniów uczestniczących w projekcie do efektywnego planowania kariery zawodowej i zarządzania nią.
- Wzrost świadomości uczniów uczestniczących w projekcie o potrzebie podnoszenia kwalifikacji zawodowych i konieczności uczenia się przez całe życie.
- Podniesienie świadomości pracodawców w zakresie konieczności współpracy ze szkołami zawodowymi, kształcącymi przyszłych pracowników.