Udało się !!! Byliśmy tam !!! W najpiękniejszym i najmodniejszym zakątku Francji. W jednej z najbardziej atrakcyjnych turystycznie części Europy. Na słonecznej i piaszczystej plaży Morza Śródziemnego. W cieniu palm i drzew oliwkowych. W regionie Prowansja, słynącym z zapachu ziół i lawendy. Ale wszystko po kolei…

W kwietniu 2016 roku, grupa jedenastu uczniów RST wraz z nauczycielem języka francuskiego – p.Magdaleną Bregin –wyjechała na dziesięciodniowy pobyt w ramach Zielonej Szkoły do miejscowości Port Grimaud na Lazurowym Wybrzeżu we Francji. Mieszkaliśmy na terenie pięciogwiazdkowego campingu LA PRAIRIE DE LA MER, położonego przy plaży.

W trakcie pobytu uczyliśmy się języka francuskiego podczas codziennych warsztatów językowych oraz mieliśmy możliwość sprawdzenia swoich możliwości językowych w praktyce - analizowaliśmy regulamin obowiązujący na campingu oraz słownictwo z zakresu gastronomii stosowane w menu w lokalnych restauracjach. Zorganizowaliśmy również popołudnie ze specjalnościami kuchni francuskiej, które sami przygotowaliśmy - degustowaliśmy ślimaki, owoce morza, sałatkę nicejską ,.

Duże wrażenie zrobiły na nas wycieczki po regionie. Zobaczyliśmy Niceę ( niestety, tylko z autokaru), ze swoim stadionem na którym Polacy zagrają mecz podczas Mistrzostw Europy. Zwiedziliśmy Saint Tropez - miejscowość, w której zamieszkuje znana aktorka kina francuskiego lat 60-tych – Brigitte Bardot. Pojechaliśmy również do Cannes – stolicy festiwalu filmowego – gdzie zobaczyliśmy Pałac Festiwalowy z aleją Gwiazd. W miejscowości Eze, położonej na zboczach gór, odwiedziliśmy Muzeum Perfum FRAGONARD, gdzie mogliśmy obserwować proces produkcji perfum i produktów kosmetycznych. Następnie udaliśmy się do niezwykle bogatego księstwa Monaco, żeby zwiedzić Pałac Książęcy księcia Alberta II Grimaldi, katedrę w której pochowana jest tragicznie zmarła w 1982 roku księżna Grace Kelly oraz żeby zobaczyć przygotowania do Grand Prix Monaco. Z Monako zjechaliśmy do Monte Carlo, które przyciąga do swego kasyna najbogatszych ludzi . Przepych, luksus i bogactwo widoczne było przede wszystkim na parkingu przed kasynem. Kolejna wycieczka, która zrobiła na nas niezapomniane wrażenie to spływ przełomem rzeki Verdon, która na długości 21 kilometrów wyrzeźbiła głęboki, kilkusetmetrowy kanion, jeden z najgłębszych w Europie.

Podsumowując, zwiedziliśmy jeden z najpiękniejszych regionów Francji i poczuliśmy już przedsmak wakacji. W przyszłym roku planujemy tam powrócić. Wszystkich chętnych uczniów RST, tych uczących się francuskiego i tych którzy nie uczą się francuskiego, zapraszamy do udziału w Zielonej Szkole już w kwietniu 2017 roku. Zapraszamy, bo naprawdę WARTO!!! Zobaczyć, zwiedzić i zakochać się we Francji !!!

Uczestnik wyjazdu

PS Zainteresowanych zapraszamy do obejrzenia wspomnienia filmowego z pobytu w Port Grimaud ( z przyczyn technicznych film podzielono na dwie części )