„Centra i punkty informacji turystycznej to miejsca pierwszego kontaktu turysty z wybraną przez niego destynacją. Jakość obsługi stanowi więc tutaj niezwykle istotny element budowania wizerunku miejsc i atrakcji turystycznych.” [http://www.pot.gov.pl/dzialania/i/konkursy/najlepsze-centrum-it].
Symulacyjne Biuro Podróży Alibaba Tour nieustannie dąży do doskonalenia się, wiedząc, że zdecydowanym wyróżnikiem na rynku usług turystycznych jest poziom obsługi klienta. Troska o klienta to nie tylko dobrze zaprojektowany produkt, ale także formy jego sprzedaży zgodne z jego potrzebami i oczekiwaniami. To, co mówią klienci o obsłudze i produktach danej firmy wpływa na innych ludzi o wiele bardziej niż reklama, za którą trzeba sporo zapłacić. Prawidłowe wykonanie usługi, w tym informacji turystycznej wymaga określenia i zagwarantowania właściwych warunków, opracowania pewnych wzorców, według których można ocenić jakość obsługi pracowników. W punkcie informacji turystycznej dotyczą one:
PREZENTACJI PRACOWNIKÓW I ICH STANOWISKA;
WEJŚCIA KLIENTA
NAWIĄZANIA ROZMOWY PRZEZ KONSULTANTA INFORMACJI TURYSTYCZNEJ
PRZEPROWADZENIA ROZMOWY
JAKOŚCI INFORMACJI UDZIELANYCH PRZEZ KONSULTANTA
SPOSOBU ZAKOŃCZENIA ROZMOWY.
Kierując się powyższym nauczyciele przedmiotów turystycznych w Regionalnej Szkole Turystycznej przy akceptacji Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, przeprowadzili Ocenę jakości obsługi pracowników w punkcie Informacji Turystycznej Symulacyjnego Biura Podróży Alibaba Tour.
Ocena odbyła się metodą Mystery Shopping, w której rolę symulacyjnego klienta odgrywali nauczyciele, uczniowie zaś wcielali się w rolę konsultanta informacji turystycznej. Celem przeprowadzonej oceny było przyznanie najlepszym uczniom certyfikatu Najwyższej jakości obsługi pracowników w punkcie Informacji Turystycznej. Komisja skrupulatnie odnotowywała wszystkie zaliczenia poszczególnych kryteriów wg punktacji zaakceptowanej przez Dolnośląską Organizację Turystyczną. Na 7 uczniów 6 zdobyło minimum 42 punkty, potrzebne do uzyskania certyfikatu, w tym 1 osoba – Daria Przybycień - 44 punkty.
Uczniowie byli świetnie przygotowani, profesjonalnie obsługiwali klienta a prezentowana przez nich jakość obsługi była bardzo wysoka. Certyfikaty Najwyższej jakości obsługi pracowników w punkcie Informacji Turystycznej dla uczniów technikum obsługi turystycznej to niezwykłe, prestiżowe dokumenty potwierdzające ich umiejętności zawodowe, których jakość rekomenduje Dolnośląska Organizacja Turystyczna.
Edyta Zarzycka-Kościesza