PRZYJMOWANIE PODAŃ DO REGIONALNEJ SZKOŁY TURYSTYCZNEJ
DO RST i do innych ponadgimnazjalnych szkół w powiecie kłodzkim stosuje się elektroniczny system naboru respektujący zasady ustalone w Zarządzeniu Dolnośląskiego Kuratora Oświaty.
Nazwa zadania |
Termin |
Opis obowiązujących zasad |
Dokumenty |
Dodatkowe dokumenty wymagane w RST |
I ETAP NABORU |
||||
Elektroniczne zarejestrowanie się do wybranej szkoły przez kandydatów i złożenie podania do szkoły. |
Od 27.04 |
Kandydat może zarejestrować się elektronicznie i złożyć podanie równocześnie do trzech szkół ponadgimnazjalnych (przez szkołę rozumie się szkołę samodzielną lub typ szkoły wchodzącej w skład zespołu) Uwaga: Regionalna Szkoła Turystyczna to zespół Techników w trzech różnych zawodach:
|
- |
|
Dokonanie ewentualnej zmiany decyzji o wyborze szkoły przez kandydata i przeniesienie podania do innej szkoły |
Od 20.06. |
Kandydat może w tym czasie dokonać zmiany swojej decyzji nt. szkoły pierwszego wyboru. |
- |
|
Dołączenie do podania pozostałych dokumentów kandydata do RST |
Od 22.06 |
Absolwent gimnazjum, który jako szkołę pierwszego wyboru wskazał Regionalną Szkołę Turystyczną powinien donieść do RST wymagane dokumenty. A także zaświadczenia wydane przez komisje konkursowe na szczeblu powiatowym lub wojewódzkim, ponadwojewódzkim lub ogólnopolskim – jeśli kandydat do RST takie posiada. |
W terminie od 22.06 do 24.06 br. kandydat składa do wybranych szkół kopie dokumentów poświadczone przez dyrektora gimnazjum, do którego uczęszczał:
wraz z dokumentami wymienionymi --> |
|
Dyrektor RST ogłosi listę kandydatów przyjętych do Regionalnej Szkoły Turystycznej – po I etapie naboru, na podstawie dokonanej rekrutacji w oparciu o dokumenty złożone przez kandydatów. |
1.07.2011 |
Lista uczniów przyjętych do RST z I etapu naboru, zostanie wywieszona w przedsionku RST – przy głównym wejściu do szkoły. |
UWAGA! BARDZO WAŻNE: |
j.w. |
Złożenie oświadczenia potwierdzającego wolę podjęcia nauki w szkole oraz oryginałów świadectwa i zaświadczeń o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego. |
do 5.07 br. |
Złożenie przez kandydatów kompletu oryginalnych dokumentów oraz oświadczenia woli podjęcia przez ucznia nauki w RST jest koniecznym warunkiem przyjęcia go do RST. |
|
j.w. |
ZAKOŃCZENIE I ETAPU NABORU DO RST: W przypadku wolnych miejsc w RST po I naborze – ogłoszenie II etapu naboru. |
6.07.2011 |
W przypadku wolnych miejsc w RST, po I etapie naboru, uczniowie niezakwalifikowani do innych szkół będą mieli prawo złożyć swoje dokumenty (oryginały) do RST. |
|
|
II ETAP NABORU – tylko w przypadku gdy będą jeszcze wolne miejsca po zakończeniu I etapu naboru. |
||||
URUCHOMIENIE II etapu naboru do RST – jeśli po I etapie naboru będą wolne miejsca. |
do 7.07 br. |
Jeśli będą wolne miejsca w RST – Kandydaci, którzy nie zostaną przyjęci do żadnej ze szkół, będą mogli złożyć swoje dokumenty. Komisja Rekrutacyjna rozpatrzy podania uczniów oraz złożone wraz z nim dokumenty podczas II naboru. |
|
j.w. |
Ogłoszenie list przyjętych uczniów po II etapie naboru. |
8.07.2011 |
Lista uczniów przyjętych do RST z II etapu naboru, zostanie wywieszona w przedsionku RST – przy głównym wejściu do szkoły. |
j.w. |
j.w. |
Skompletowanie oryginałów świadectw oraz zaświadczeń o wynikach egzaminu gimnazjalnego w nieprzekraczalnym terminie i potwierdzenie efektów z I etapu naboru |
12.07 br. |
Złożenie przez kandydatów kompletu oryginalnych dokumentów oraz podpisanie woli podjęcia przez ucznia nauki w RST oznacza przyjęcie go do RST. |
|
j.w. |
ZAKOŃCZENIE II ETAPU NABORU DO RST: W przypadku wolnych miejsc w RST po II naborze – dyrektor ogłosi III etap naboru. |
13.07.2011 |
W przypadku wolnych miejsc w RST, po II etapie naboru, uczniowie niezakwalifikowani do innych szkół będą mieli prawo złożyć swoje dokumenty (oryginały) do RST. |
||
Zebranie ogólne nowoprzyjętych uczniów z dyrektorem RST wraz z rodzicem lub opiekunem prawnym ucznia. |
14.07.2011 |
Przekazanie uczniom przyjętym do RST i ich rodzicom najważniejszych informacji nt. rozpoczęcia nowego roku szkolnego w RST, podręczników szkolnych, zasad obowiązujących w RST, na podstawie Statutu RST, wydanie zaświadczeń uprawniających do uzyskania zasiłku rodzinnego na dziecko oraz zaświadczeń uprawniających do zakupu biletu miesięcznego na PKS. |
||
Odbiór dokumentów przez uczniów, którzy nie zostaną przyjęci do RST z powodu braku miejsc lub niespełnienia kryteriów przyjęcia, |
do 20.07 br. |
UWAGA !!! Osoby nieprzyjęte do szkoły są zobowiązane do odbioru złożonych dokumentów w ciągu 7 dni od zakończenia postępowania kwalifikacyjnego tj. do dnia 20.07.2011 r. W przeciwnym przypadku dostarczone kopie dokumentów ulegną zniszczeniu. |
||
III ETAP NABORU – jeśli będą miejsca po I i II etapie naboru – od 20.07.2011 do 31.08.2011 |
||||
Zakończenie kwalifikowania w szkołach, do których nie zgłosi się odpowiednia liczba kandydatów. |
31.08.2011 |
KONIEC REKRUTACJI |
||
Złożenie przez dyrektora RST infromacji o efektach naboru w RST |
6.07. 2011 |
Kuratorium Oświaty, rejonowa poradnia psychologiczno-pedagogiczna, punkt informacyjny w Wałbrzychu |