Regulamin Rekrutacji do projektu ERASMUS+ „Praktyczne kształcenie nauczycieli na turystycznym rynku pracy”
Pierwsza mobilność „Job –shadowing w szkole animacji IES BEN GABIROL w Maladze”
§ 1 Informacje o projekcie
Job-shadowing to rodzaj projektów, które polegają na wyjeździe do zagranicznej organizacji lub zaproszenia jej przedstawicieli w celu dzielenia się dobrymi praktykami, poznawania nowych metod pracy, wspólnego rozwoju obu instytucji i osób uczestniczących w tych inicjatywach. Idea tych działań przypomina staż krótkoterminowy. Istotne jest, aby projekt dawał wymierny skutek w postaci rozwoju zawodowego uczestniczącej w nim osoby i miał wpływ na zwiększenie jakości pracy organizacji.
Regulamin określa zasady rekrutacji oraz uczestnictwa nauczycieli Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy-Zdroju w projekcie pt „Praktyczne kształcenie nauczycieli na turystycznym rynku pracy” realizowanym podczas tygodniowych praktyk zawodowych w Szkole IES BEN GABIROL w Maladze, Hiszpania.
Projekt jest finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu „Erasmus+ Mobilność Edukacyjna KA101-MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACYJNEJ SZKOLNEJ.
Główne cele projektu:
-
pomoc nauczycielom w poznaniu technik animacji i wdrażaniu poznanych w kształceniu zawodowym, poprzez uczenie się od nauczycieli bardziej doświadczonych,
-
we współpracy w tym obszarze duży nacisk kładziony będzie na innowacyjność metod pracy z młodzieżą aby z roli nauczyciela wejść w rolę mentora i autorytetu zawodowego dla ucznia. Będziemy obserwowali hiszpańskich nauczycieli w działaniu, a tym samym zdobywali nowe doświadczenia
-
podniesienie kompetencji językowych w języku angielskim
Projekt realizowany jest w Regionalnej Szkole Turystycznej w Polanicy-Zdroju w okresie 05.08.2019 r. – 31.03.2020 r.
W ramach projektu wsparcie otrzyma 10 nauczycieli zaangażowanych w kształcenie animatorów czasu wolnego.
Uczestnictwo w projekcie jest nieodpłatne.
§ 2. Warunki uczestnictwa w projekcie
-
Uczestnikami projektu mogą być wyłącznie nauczyciele RST w Polanicy-Zdroju zaangażowani w kształcenie animatorów czasu wolnego.
-
Warunkiem uczestnictwa jest wyrażenie chęci uczestnictwa w projekcie poprzez wypełnienie ankiety zgłoszeniowej (Załącznik nr 1).
-
Kolejnym etapem rekrutacji jest procedura opisana w Załączniku nr 2
-
Uczestnik projektu posiada ważny paszport lub dowód osobisty co najmniej na kolejny rok kalendarzowy.
-
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie jest dostępny na stronie internetowej szkoły oraz u koordynatora projektu – Barbary Szeligi.
-
Po zrealizowanej praktyce job-shadowing każdy uczestnik, z wyjątkiem Dyrektora Szkoły i Koordynatora projektu, przystąpi do egzaminu końcowego, zgodnie z założeniami zawartymi w Załączniku 3 i 4.
-
Uczestnik, rozliczy projekt nie później niż do 20 marca 2020 roku.
§ 3. Zasady rekrutacji uczestników projektu
-
Rekrutacji nauczycieli dokonuje Zespół ds. rekrutacji powołany przez Dyrektora Szkoły. W skład Zespołu ds. rekrutacji wchodzą:
Dyrektor – Beata Dreszer,
Koordynator Projektu – Barbara Szeliga,
Przedstawiciel Pracodawcy RAINBOW tj. Trener Akademii Animatorów Hotelowych,
Koordynator Klas Patronackich RAINBOW, Przyjaciel Szkoły –Aleksandra Wodzyńska- Wójcik
-
Rekrutacja prowadzona będzie od czerwca do września 2019
-
Harmonogram rekrutacji podany zostanie do wiadomości odrębnym komunikatem.
-
W przypadku większej liczby kandydatów niż miejsc, rekrutacja zostanie przeprowadzana w formie konkursu.
Do konkursu mogą przystąpić osoby spełniające poniższe wymagania:
- są nauczycielami RST w Polanicy-Zdroju,
- deklarują chęć podnoszenia kwalifikacji językowych (język hiszpański i/lub angielski),
- angażują się w działania dodatkowe na rzecz swojego rozwoju zawodowego w zakresie animacji czasu
wolnego
- wyrażą zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz udostępnianie wizerunku w celach realizacji i
upowszechniania projektu
-
Szczegółowe kryteria rekrutacji:
w pierwszej części rekrutacji kandydat zgłasza chęć udziału w projekcie job-shadowing wypełniając ankietę i określając swój poziom znajomości języka angielskiego
w drugiej części rekrutacji kandydat będzie mógł uzyskać 30 punktów od komisji, która oceni dokumentację wg przyjętych kryteriów Załącznik nr 2.
-
Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Zespół ds. rekrutacji listy głównej i rezerwowej oraz umieszczeniem ich na tablicy informacyjnej w Pokoju Nauczycielskim w dniu 09.09.2019
-
W przypadku zdobycia przez kandydatów takiej samej ilości punktów o zakwalifikowaniu nauczyciela decyduje Dyrektor Szkoły .
-
W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
-
Nauczyciel ma prawo odwołać się od decyzji Zespołu Rekrutacyjnego w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników.
-
Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Dyrektora Szkoły w ciągu 3 dni roboczych a wyniki rekrutacji po tym terminie są ostateczne.
-
Nauczyciele, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie, są zobowiązani do udziału w spotkaniu informacyjnym .
§ 4. Zasady organizacji zajęć przygotowawczych
A) Nauczyciele , którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie otrzymają:
-
kod dostępu do platformy językowej Instaling w języku angielskim i są zobowiązani do systematycznej pracy nad swoim poziomem językowym. Ewaluacja postępów będzie odbywać się w każdy poniedziałek tygodnia. Będzie ją prowadzić Barbara Szeliga. Każdy z nauczycieli otrzyma mailem informację o postępach tj. frekwencji i ilości zapamiętanych słówek.
-
dodatkowo, dla chętnych którzy złożą deklarację na ręce Barbary Szeligi będzie udostępniona platforma Instaling z językiem hiszpańskim – oferująca podstawowy zakres umiejętności językowych
-
uczestnicy, którzy zadeklarowali komunikatywny lub początkujący poziom języka angielskiego otrzymają (wypożyczenie) pakiet premium do nauki języka angielskiego „Prof. Henry” tj. słownictwo A1-C1, rozumienie ze słuchu i konwersacje A1-C1, gramatyka A1-C1, książka do nauki języka angielskiego do SAMODZIELNEJ pracy nad swoim językiem. Po przeszkoleniu przez Barbarę Szeligę zobowiązują się do systematycznej nauki, w celu podniesienia umiejętności językowych. Pakiety zostaną zwrócone, na ręce Barbary Szeligi po zakończeniu projektu, nie później niż 28.02.2020
Na podstawie analizy przyrostu umiejętności językowych, każdy uczestnik otrzyma „ocenę” od 1-6 wskazującą na zaangażowanie ( liczba ukończonych sesji Instalin, Prof Henry, przyrost słownictwa itp.) nauczyciela w podwyższanie swoich kompetencji językowych.
Zwolnieni zadań zawartych w punkcie A są nauczyciele języka angieslkiego.
B) Zajęcia w ramach przygotowania językowego i kulturowego zorganizowane będą w Regionalnej Szkole Turystycznej w Polanicy-Zdroju w styczniu 2020.
C) Zajęcia odbywać się będą w blokach kilkugodzinnych po zajęciach lekcyjnych lub w dni wolne od zajęć dydaktycznych i będą składały się z:
kursu języka angielskiego - 10 godz. dla każdej grupy,
przygotowania kulturowego – zajęcia mające na celu poznanie kultury i obyczajów Hiszpanii - 2 godz. dla
wszystkich
D) Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe.
E) Każdą nieobecność na zajęciach należy zgłosić wcześniej koordynatorowi projektu. Dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach nie może przekroczyć 20% ogółu godzin. Opuszczenie więcej niż 20 % godzin przewidzianych na dane zajęcia oznacza rezygnację nauczyciela z udziału w projekcie i pokrycie pełnej kwoty zakupionych biletów lotniczych i zwrot otrzymanych materiałów. Jego miejsce zajmie osoba z listy rezerwowej. Zaległości spowodowane nieobecnością na zajęciach uczestnik ma obowiązek uzupełnić we własnym zakresie lub w formie indywidualnych konsultacji z nauczycielem prowadzącym kurs.
§ 5 Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:- rezygnacja zostanie złożona na piśmie do dyrektora RST w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny lub rezygnacja następuje w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych do momentu zakupienia biletów lotniczych,
2. W przypadku rezygnacji po zakupie biletów lotniczych nauczyciel ponosi koszty przebookowania biletu na inną osobę, zgodnie z wystawionym przez linie lotnicze rachunkiem, (szacunkowa wartość zgodnie z regulaminem przewoźnika).
3. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w zdaniach projektowych uczestnik zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu otrzymanych materiałów.
Ogólny nadzór nad przebiegiem rekrutacji i realizacją projektu oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych w niniejszym regulaminie należy do kompetencji dyrektora Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy-Zdroju. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
Regulamin został zatwierdzony do realizacji uchwałą Rady Pedagogicznej w dniu 29.08.2019
Załączniki 1-4 stanowią integralną część Regulaminu.
Załącznik nr 1
Ankieta dla nauczycieli Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy-Zdroju
-
Informacje wstępne o projekcie, ZAŁOŻENIA projektowe
1. Tytuł projektu „ Praktyczne kształcenie nauczycieli na europejskim rynku turystycznym”
2. Chcielibyśmy, aby w ciągu dwóch lat, na 1- 2 tygodniowe praktyki zawodowe w szkole, hotelach, restauracjach i biurach podróży wyjechało większość nauczycieli naszej szkoły, głównie podczas ferii zimowych i/lub wakacji letnich.
Jesteśmy pewni, że akcje objęte wsparciem w ramach tej akcji kluczowej przyniosą pozytywne i długotrwałe skutki uczestnikom i zaangażowanym organizacjom uczestniczącym oraz systemom polityki, w których zawarte są takie działania.
3. Pierwszy wyjazd na job shadowing skierowany jest do nauczycieli związanych z nauczaniem „animacji” oraz umiejętności kluczowych wymaganych w zawodzie animatora.
Termin: wahadłowo w okresie ferii zimowych 2020
M-ce odbywania praktyki: Malaga, Hiszpania
Długość praktyk do 6 dni
Wyjazdy max po 3 /4 osoby
-
Deklaracja udziału nauczyciela
-
Imię, nazwisko …………………………………………………………………………………………….
-
Staż pracy (ilość lat).……………………………………………………………………………………
-
Miejscowość zamieszkania …………………………………………………………………………
-
Stopień stażu zawodowego ………………………………………………………………………...
-
Nauczany przedmiot …………………………………………………………………………………..
-
Uczę w klasach o profilu………………………………………………………………………………
-
Do tej pory skorzystałem/am z następujących kursów unijnych ……………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………
-
Jestem zainteresowany/a osiągnięciem następujących efektów (zaznacz wstawiając „x”)
- unowocześnienie posiadanych umiejętności i kompetencji zawodowych,
- uzyskiwanie lepszych wyników w nauczaniu,
- budowanie w oczach uczniów i środowiska profesjonalnego wizerunku i autorytetu
doświadczonego zawodowo nauczyciela
- większego poczucia własnej wartości;
- lepszej znajomości języków obcych;
- większej świadomości międzykulturowej;
- większej wiedzy na temat projektów europejskich i wartości UE;
- większej motywacji do dalszego uczestnictwa w (formalnym i pozaformalnym)
kształceniu lub szkoleniu po okresie spędzonym za granicą w ramach mobilności
- inne jakie …………………………………………………… ………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
-
Pytania uzupełniające:
-
Posiadam znajomość języków obcych:
Język angielski w stopniu…………………………………………;
Język hiszpański w stopniu…………………………………………..
2. Moje propozycje wykorzystania zdobytych w job-shadowing
umiejętności w metodologii prowadzonych przeze mnie zajęć w przyszłości:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
3. Na jakie pytania chciałbym/chciałabym uzyskać odpowiedzi podczas job-shadowing w
Maladze:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Co już wiem o szkole IES BEN Gabirol w Maladze?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...
Załącznik 2
Procedura rekrutacji uczestników JOB-SHADOWING
Procedura rekrutacji uczestników projektu zapewnia równe szanse dla wszystkich zainteresowanych.
Kryteria naboru:
-
Zaangażowanie w kształcenie animatorów czasu wolnego na podstawie sprawozdań z pracy nauczyciela w roku szkolnym 2018/19 , złożonych Dyrektorowi Szkoły 0-10 pkt
-
Poziom deklarowanej znajomości języka angielskiego:
- poziom zaawansowany 10 pkt
- poziom komunikatywny 5 pkt
- poziom początkujący 1 pkt
3. Zaangażowanie w kształcenie animatorów czasu wolnego na podstawie
doświadczeń , obserwacji i/lub współpracy z Akademią Rainbow 0-8 pkt
4. Propozycja wykorzystania zdobytych w job-shadowing
umiejętności w metodologii prowadzonych zajęć w przyszłości
(Załącznik nr 1)
0-2 pkt
Łączna, maksymalna suma punktów rekrutacyjnych 30 pkt
Załącznik nr 3
FORMULARZ PRACY EGZAMINACYJNEJ
-
KARTA EGZAMINACYJNA
Cz. 1
Lp. |
TYTUŁ POZYCJI |
|
1 |
Imię i nazwisko Nauczycielki/la odbywającej/go praktykę zawodową |
|
2 |
Nazwa i dokładny adres szkoły, w której nauczycielka/el jest zatrudniona/ny |
Regionalna Szkoła Turystyczna 57-320 Polanica Zdrój, ul. Wojska Polskiego 23 |
3 |
Imię i nazwisko dyrektora szkoły |
Beata Dreszer |
4 |
Nazwa przedmiotu/ jednostki modułowej/ modułu realizowanego w szkole na stanowisku nauczyciela, który odbył praktykę zawodową |
|
5 |
Miejsce/miejsca odbywania praktyk zawodowych przez nauczyciela ( proszę podać nazwę i adres placówki/wek) |
IES BEN GABIROL Malaga Hiszpania |
6 |
Termin/y odbycia praktyki zawodowej przez nauczyciela ( proszę o podanie dokładnych terminów odbywania poszczególnych etapów praktyki) |
LUTY 2020 |
Cz. 2 Część obligatoryjna egzaminu.
-
TEMAT PRACY:
„Wykorzystanie przez nauczyciela doświadczeń zdobytych podczas praktyki zawodowej, w procesie kształcenia zawodowego uczniów”.
(praca, z uwzględnieniem każdego z kryteriów z pkt. I Wytycznych, nie może przekroczyć 3 - 4 stron formatu A – 4)
III. Prezentacja przebiegu praktyki zawodowej, wykonana w programie Power Point – zdjęcia i/lub filmy, opatrzone komentarzem autora/ów). Można tę część wykonać w grupach wyjazdowych.
1) Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb promocji i upowszechniania wyników i rezultatów oraz rozliczenia i kontroli projektu pt.: „ Praktyczne kształcenie nauczycieli na turystycznym rynku pracy”
2) Wyrażam/ nie wyrażami zgodę na wykorzystywanie mojego wizerunku w celu promocji i rozpowszechniania wyników projektu,
……………………………………………………………. ……………………………………………...
Data i podpis składającego pracę egzaminacyjną Data i podpis Dyrektora Szkoły
(w przypadku przesłania pracy drogą elektroniczną:
data, imię i nazwisko składającego pracę egzaminacyjną)
i Niepotrzebne skreślić
Załącznik nr 4
KARTA OCENY EGZAMINU
Wytyczne z regulaminu:
Członkowie Komisji Egzaminacyjnej, dokonując oceny, stosują następujące kryteria:
Każdy Członek Komisji dokonuje oceny indywidualnie.
Imię i nazwisko składającego egzamin:…………………………………………………………
Na podstawie przedłożonej przez autora pracy, Członkowie Komisji ocenią ją wg powyższych kryteriów.
1/. Za każde kryterium nauczyciel może uzyskać od 0 – 5 punktu.
2/. Maksymalna ilość punktów, które nauczyciel może uzyskać za pracę wynosi 30 (za odniesienie się do każdego kryterium: max. 5 pkt), minimalna ilość punktów za pracę może wynieść 0.
3./ Każdy nauczyciel – autor pracy pisemnej jako jej uzupełnienie, załącza prezentację z przebiegu swojej praktyki, wykonaną w formacie Power Point (może być to praca grupowa). Ocena punktowa uwzględnia: wartość merytoryczną przedstawionego materiału, kreatywność, sposób przygotowania prezentacji i spójność prezentacji z pracą pisemną- za odniesienie się do tych kryteriów, każdy oceniający Członek Komisji może przyznać od 0 – 6 pkt.)
Część II
Kryteria -opis |
Ilość punktów |
1/. Na podstawie odbytej praktyki zawodowej i opisanych doświadczeń, nauczyciel potrafi wymienić wymagania, które uczeń spotka na stanowisku animatora czasu wolnego. Punktacja: od 0 do 5 pkt. |
|
2/. Nauczyciel, po odbytej praktyce, ma koncepcję dostosowania dotychczas realizowanego przez siebie procesu kształcenia zawodowego w szkole, do wymagań, oczekiwań pracodawców wobec animatorów czasu wolnego (przyszłych pracowników w turystyce). Punktacja: od 0 do 5 pkt. |
|
3/. Nauczyciel w koncepcji modyfikowania własnego warsztatu pracy pod wpływem odbytej praktyki zawodowej, dostrzega konieczność kształtowania praktycznych umiejętności lub wdrażanie do czynności stanowiskowych uczniów i potrafi podać przykłady planowanych przez siebie zmian w procesie kształcenia zawodowego uczniów. Punktacja: od 0 do 5 pkt. |
|
4/. Nauczyciel potrafi wymienić oczekiwane przez pracodawcę kompetencje personalno – społeczne, jakie powinien posiadać pracownik, oraz wskazać metodę, sposób ich kształtowania wśród uczniów w procesie kształcenia zawodowego w szkole. Punktacja: od 0 do 5 pkt. |
|
5/. Nauczyciel, na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji przebiegu kształcenia zawodowego w szkole, rozumie na czym polega różnica pomiędzy rolą nauczyciela kształcenia zawodowego przed i po odbyciu, praktyki zawodowej. Punktacja: od 0 do 5 pkt. |
Część III
Kryteria -opis |
Ilość punktów: max 10pkt łącznie |
|
Podsumowanie:
Łączna ilość pkt za cz. 2……………………………………..………..
Łączna ilość pkt za cz. 3………………………………..……………..
…………………………………………………………………………
Miejsce, data i czytelny podpis Członka Komisji