Spis treści

EU flag Erasmus vect POS


Regulamin Rekrutacji do projektu ERASMUS+ „Praktyczne kształcenie nauczycieli na turystycznym rynku pracy”

Pierwsza mobilność „Job –shadowing w szkole animacji IES BEN GABIROL w Maladze”

§ 1 Informacje o projekcie

Job-shadowing to rodzaj projektów, które polegają na wyjeździe do zagranicznej organizacji lub zaproszenia jej przedstawicieli w celu dzielenia się dobrymi praktykami, poznawania nowych metod pracy, wspólnego rozwoju obu instytucji i osób uczestniczących w tych inicjatywach. Idea tych działań przypomina staż krótkoterminowy. Istotne jest, aby projekt dawał wymierny skutek w postaci rozwoju zawodowego uczestniczącej w nim osoby i miał wpływ na zwiększenie jakości pracy organizacji.

Regulamin określa zasady rekrutacji oraz uczestnictwa nauczycieli Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy-Zdroju w projekcie pt „Praktyczne kształcenie nauczycieli na turystycznym rynku pracy” realizowanym podczas tygodniowych praktyk zawodowych w Szkole IES BEN GABIROL w Maladze, Hiszpania.

Projekt jest finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu „Erasmus+ Mobilność Edukacyjna KA101-MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACYJNEJ SZKOLNEJ.

Główne cele projektu:

  1. pomoc nauczycielom w poznaniu technik animacji i wdrażaniu poznanych w kształceniu zawodowym, poprzez uczenie się od nauczycieli bardziej doświadczonych,

  2. we współpracy w tym obszarze duży nacisk kładziony będzie na innowacyjność metod pracy z młodzieżą aby z roli nauczyciela wejść w rolę mentora i autorytetu zawodowego dla ucznia. Będziemy obserwowali hiszpańskich nauczycieli w działaniu, a tym samym zdobywali nowe doświadczenia

  3. podniesienie kompetencji językowych w języku angielskim

Projekt realizowany jest w Regionalnej Szkole Turystycznej w Polanicy-Zdroju w okresie 05.08.2019 r. – 31.03.2020 r.

W ramach projektu wsparcie otrzyma 10 nauczycieli zaangażowanych w kształcenie animatorów czasu wolnego.

Uczestnictwo w projekcie jest nieodpłatne.

§ 2. Warunki uczestnictwa w projekcie

  1. Uczestnikami projektu mogą być wyłącznie nauczyciele RST w Polanicy-Zdroju zaangażowani w kształcenie animatorów czasu wolnego.

  2. Warunkiem uczestnictwa jest wyrażenie chęci uczestnictwa w projekcie poprzez wypełnienie ankiety zgłoszeniowej (Załącznik nr 1).

  3. Kolejnym etapem rekrutacji jest procedura opisana w Załączniku nr 2

  4. Uczestnik projektu posiada ważny paszport lub dowód osobisty co najmniej na kolejny rok kalendarzowy.

  5. Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie jest dostępny na stronie internetowej szkoły oraz u koordynatora projektu – Barbary Szeligi.

  6. Po zrealizowanej praktyce job-shadowing każdy uczestnik, z wyjątkiem Dyrektora Szkoły i Koordynatora projektu, przystąpi do egzaminu końcowego, zgodnie z założeniami zawartymi w Załączniku 3 i 4.

  7. Uczestnik, rozliczy projekt nie później niż do 20 marca 2020 roku.

§ 3. Zasady rekrutacji uczestników projektu

  1. Rekrutacji nauczycieli dokonuje Zespół ds. rekrutacji powołany przez Dyrektora Szkoły. W skład Zespołu ds. rekrutacji wchodzą:

Dyrektor – Beata Dreszer,

Koordynator Projektu – Barbara Szeliga,

Przedstawiciel Pracodawcy RAINBOW tj. Trener Akademii Animatorów Hotelowych,

Koordynator Klas Patronackich RAINBOW, Przyjaciel Szkoły –Aleksandra Wodzyńska- Wójcik

  1. Rekrutacja prowadzona będzie od czerwca do września 2019

  2. Harmonogram rekrutacji podany zostanie do wiadomości odrębnym komunikatem.

  3. W przypadku większej liczby kandydatów niż miejsc, rekrutacja zostanie przeprowadzana w formie konkursu.

Do konkursu mogą przystąpić osoby spełniające poniższe wymagania:

- są nauczycielami RST w Polanicy-Zdroju,

- deklarują chęć podnoszenia kwalifikacji językowych (język hiszpański i/lub angielski),

- angażują się w działania dodatkowe na rzecz swojego rozwoju zawodowego w zakresie animacji czasu

wolnego

- wyrażą zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz udostępnianie wizerunku w celach realizacji i

upowszechniania projektu

  1. Szczegółowe kryteria rekrutacji:

w pierwszej części rekrutacji kandydat zgłasza chęć udziału w projekcie job-shadowing wypełniając ankietę i określając swój poziom znajomości języka angielskiego

w drugiej części rekrutacji kandydat będzie mógł uzyskać 30 punktów od komisji, która oceni dokumentację wg przyjętych kryteriów Załącznik nr 2.

  1. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Zespół ds. rekrutacji listy głównej i rezerwowej oraz umieszczeniem ich na tablicy informacyjnej w Pokoju Nauczycielskim w dniu 09.09.2019

  2. W przypadku zdobycia przez kandydatów takiej samej ilości punktów o zakwalifikowaniu nauczyciela decyduje Dyrektor Szkoły .

  3. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.

  4. Nauczyciel ma prawo odwołać się od decyzji Zespołu Rekrutacyjnego w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników.

  5. Odwołanie zostanie rozpatrzone przez Dyrektora Szkoły w ciągu 3 dni roboczych a wyniki rekrutacji po tym terminie są ostateczne.

  6. Nauczyciele, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie, są zobowiązani do udziału w spotkaniu informacyjnym .

§ 4. Zasady organizacji zajęć przygotowawczych

A) Nauczyciele , którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie otrzymają:

  1. kod dostępu do platformy językowej Instaling w języku angielskim i są zobowiązani do systematycznej pracy nad swoim poziomem językowym. Ewaluacja postępów będzie odbywać się w każdy poniedziałek tygodnia. Będzie ją prowadzić Barbara Szeliga. Każdy z nauczycieli otrzyma mailem informację o postępach tj. frekwencji i ilości zapamiętanych słówek.

  2. dodatkowo, dla chętnych którzy złożą deklarację na ręce Barbary Szeligi będzie udostępniona platforma Instaling z językiem hiszpańskim – oferująca podstawowy zakres umiejętności językowych

  3. uczestnicy, którzy zadeklarowali komunikatywny lub początkujący poziom języka angielskiego otrzymają (wypożyczenie) pakiet premium do nauki języka angielskiego „Prof. Henry” tj. słownictwo A1-C1, rozumienie ze słuchu i konwersacje A1-C1, gramatyka A1-C1, książka do nauki języka angielskiego do SAMODZIELNEJ pracy nad swoim językiem. Po przeszkoleniu przez Barbarę Szeligę zobowiązują się do systematycznej nauki, w celu podniesienia umiejętności językowych. Pakiety zostaną zwrócone, na ręce Barbary Szeligi po zakończeniu projektu, nie później niż 28.02.2020

 

Na podstawie analizy przyrostu umiejętności językowych, każdy uczestnik otrzyma „ocenę” od 1-6 wskazującą na zaangażowanie ( liczba ukończonych sesji Instalin, Prof Henry, przyrost słownictwa itp.) nauczyciela w podwyższanie swoich kompetencji językowych.

Zwolnieni zadań zawartych w punkcie A są nauczyciele języka angieslkiego.

B) Zajęcia w ramach przygotowania językowego i kulturowego zorganizowane będą w Regionalnej Szkole Turystycznej w Polanicy-Zdroju w styczniu 2020.

C) Zajęcia odbywać się będą w blokach kilkugodzinnych po zajęciach lekcyjnych lub w dni wolne od zajęć dydaktycznych i będą składały się z:

kursu języka angielskiego - 10 godz. dla każdej grupy,

przygotowania kulturowego – zajęcia mające na celu poznanie kultury i obyczajów Hiszpanii - 2 godz. dla

wszystkich

 

D) Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe.

E) Każdą nieobecność na zajęciach należy zgłosić wcześniej koordynatorowi projektu. Dopuszczalna liczba nieobecności na zajęciach nie może przekroczyć 20% ogółu godzin. Opuszczenie więcej niż 20 % godzin przewidzianych na dane zajęcia oznacza rezygnację nauczyciela z udziału w projekcie i pokrycie pełnej kwoty zakupionych biletów lotniczych i zwrot otrzymanych materiałów. Jego miejsce zajmie osoba z listy rezerwowej. Zaległości spowodowane nieobecnością na zajęciach uczestnik ma obowiązek uzupełnić we własnym zakresie lub w formie indywidualnych konsultacji z nauczycielem prowadzącym kurs.

§ 5 Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie

1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:- rezygnacja zostanie złożona na piśmie do dyrektora RST w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny lub rezygnacja następuje w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych do momentu zakupienia biletów lotniczych,

2. W przypadku rezygnacji po zakupie biletów lotniczych nauczyciel ponosi koszty przebookowania biletu na inną osobę, zgodnie z wystawionym przez linie lotnicze rachunkiem, (szacunkowa wartość zgodnie z regulaminem przewoźnika).

3. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w zdaniach projektowych uczestnik zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu otrzymanych materiałów.

§ 6 Postanowienia końcowe

Ogólny nadzór nad przebiegiem rekrutacji i realizacją projektu oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych w niniejszym regulaminie należy do kompetencji dyrektora Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy-Zdroju. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Regulamin został zatwierdzony do realizacji uchwałą Rady Pedagogicznej w dniu 29.08.2019

Załączniki 1-4 stanowią integralną część Regulaminu.       


Załącznik nr 1

Ankieta dla nauczycieli Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy-Zdroju

  1. Informacje wstępne o projekcie, ZAŁOŻENIA projektowe

1. Tytuł projektu „ Praktyczne kształcenie nauczycieli na europejskim rynku turystycznym”

2. Chcielibyśmy, aby w ciągu dwóch lat, na 1- 2 tygodniowe praktyki zawodowe w szkole, hotelach, restauracjach i biurach podróży wyjechało większość nauczycieli naszej szkoły, głównie podczas ferii zimowych i/lub wakacji letnich.

Jesteśmy pewni, że akcje objęte wsparciem w ramach tej akcji kluczowej przyniosą pozytywne i długotrwałe skutki uczestnikom i zaangażowanym organizacjom uczestniczącym oraz systemom polityki, w których zawarte są takie działania.

3. Pierwszy wyjazd na job shadowing skierowany jest do nauczycieli związanych z nauczaniem „animacji” oraz umiejętności kluczowych wymaganych w zawodzie animatora.

Termin: wahadłowo w okresie ferii zimowych 2020

M-ce odbywania praktyki: Malaga, Hiszpania

Długość praktyk do 6 dni

Wyjazdy max po 3 /4 osoby

  1. Deklaracja udziału nauczyciela

  1. Imię, nazwisko …………………………………………………………………………………………….

  2. Staż pracy (ilość lat).……………………………………………………………………………………

  3. Miejscowość zamieszkania …………………………………………………………………………

  4. Stopień stażu zawodowego ………………………………………………………………………...

  5. Nauczany przedmiot …………………………………………………………………………………..

  6. Uczę w klasach o profilu………………………………………………………………………………

  7. Do tej pory skorzystałem/am z następujących kursów unijnych ……………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………

  8. Jestem zainteresowany/a osiągnięciem następujących efektów (zaznacz wstawiając „x”)

- unowocześnienie posiadanych umiejętności i kompetencji zawodowych,

- uzyskiwanie lepszych wyników w nauczaniu,

- budowanie w oczach uczniów i środowiska profesjonalnego wizerunku i autorytetu

doświadczonego zawodowo nauczyciela

- większego poczucia własnej wartości;

- lepszej znajomości języków obcych;

- większej świadomości międzykulturowej;

- większej wiedzy na temat projektów europejskich i wartości UE;

- większej motywacji do dalszego uczestnictwa w (formalnym i pozaformalnym)

kształceniu lub szkoleniu po okresie spędzonym za granicą w ramach mobilności

- inne jakie …………………………………………………… ………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Pytania uzupełniające:

  1. Posiadam znajomość języków obcych:

Język angielski w stopniu…………………………………………;

Język hiszpański w stopniu…………………………………………..

2. Moje propozycje wykorzystania zdobytych w job-shadowing

umiejętności w metodologii prowadzonych przeze mnie zajęć w przyszłości:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

3. Na jakie pytania chciałbym/chciałabym uzyskać odpowiedzi podczas job-shadowing w

Maladze:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. Co już wiem o szkole IES BEN Gabirol w Maladze?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...


Załącznik 2

Procedura rekrutacji uczestników JOB-SHADOWING

Procedura rekrutacji uczestników projektu zapewnia równe szanse dla wszystkich zainteresowanych.

Kryteria naboru:

  1. Zaangażowanie w kształcenie animatorów czasu wolnego na podstawie sprawozdań z pracy nauczyciela w roku szkolnym 2018/19 , złożonych Dyrektorowi Szkoły 0-10 pkt

  2. Poziom deklarowanej znajomości języka angielskiego:

- poziom zaawansowany 10 pkt

- poziom komunikatywny 5 pkt

- poziom początkujący 1 pkt

3. Zaangażowanie w kształcenie animatorów czasu wolnego na podstawie

doświadczeń , obserwacji i/lub współpracy z Akademią Rainbow 0-8 pkt

 

4. Propozycja wykorzystania zdobytych w job-shadowing

umiejętności w metodologii prowadzonych zajęć w przyszłości

(Załącznik nr 1)

 

0-2 pkt

 

Łączna, maksymalna suma punktów rekrutacyjnych 30 pkt

 

 

 


Załącznik nr 3

FORMULARZ PRACY EGZAMINACYJNEJ

  1. KARTA EGZAMINACYJNA

Cz. 1

Lp.

TYTUŁ POZYCJI

 

1

Imię i nazwisko Nauczycielki/la odbywającej/go praktykę zawodową

 

2

Nazwa i dokładny adres szkoły, w której nauczycielka/el jest zatrudniona/ny

Regionalna Szkoła Turystyczna

57-320 Polanica Zdrój, ul. Wojska Polskiego 23

3

Imię i nazwisko dyrektora szkoły

Beata Dreszer

4

Nazwa przedmiotu/ jednostki modułowej/ modułu realizowanego w szkole na stanowisku nauczyciela, który odbył praktykę zawodową

 

5

Miejsce/miejsca odbywania praktyk zawodowych przez nauczyciela ( proszę podać nazwę i adres placówki/wek)

IES BEN GABIROL

Malaga

Hiszpania

6

Termin/y odbycia praktyki zawodowej przez nauczyciela ( proszę o podanie dokładnych terminów odbywania poszczególnych etapów praktyki)

LUTY 2020

Cz. 2 Część obligatoryjna egzaminu.

  1. TEMAT PRACY:

Wykorzystanie przez nauczyciela doświadczeń zdobytych podczas praktyki zawodowej, w procesie kształcenia zawodowego uczniów”.

(praca, z uwzględnieniem każdego z kryteriów z pkt. I Wytycznych, nie może przekroczyć 3 - 4 stron formatu A – 4)

III. Prezentacja przebiegu praktyki zawodowej, wykonana w programie Power Point – zdjęcia i/lub filmy, opatrzone komentarzem autora/ów). Można tę część wykonać w grupach wyjazdowych.

1) Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb promocji i upowszechniania wyników i rezultatów oraz rozliczenia i kontroli projektu pt.: „ Praktyczne kształcenie nauczycieli na turystycznym rynku pracy”

2) Wyrażam/ nie wyrażami zgodę na wykorzystywanie mojego wizerunku w celu promocji i rozpowszechniania wyników projektu,

……………………………………………………………. ……………………………………………...

Data i podpis składającego pracę egzaminacyjną Data i podpis Dyrektora Szkoły

(w przypadku przesłania pracy drogą elektroniczną:

data, imię i nazwisko składającego pracę egzaminacyjną)

i Niepotrzebne skreślić

 

 


Załącznik nr 4

KARTA OCENY EGZAMINU

Wytyczne z regulaminu:

Członkowie Komisji Egzaminacyjnej, dokonując oceny, stosują następujące kryteria:

Każdy Członek Komisji dokonuje oceny indywidualnie.

 

Imię i nazwisko składającego egzamin:…………………………………………………………

Na podstawie przedłożonej przez autora pracy, Członkowie Komisji ocenią ją wg powyższych kryteriów.

1/. Za każde kryterium nauczyciel może uzyskać od 0 – 5 punktu.

2/. Maksymalna ilość punktów, które nauczyciel może uzyskać za pracę wynosi 30 (za odniesienie się do każdego kryterium: max. 5 pkt), minimalna ilość punktów za pracę może wynieść 0.

3./ Każdy nauczyciel – autor pracy pisemnej jako jej uzupełnienie, załącza prezentację z przebiegu swojej praktyki, wykonaną w formacie Power Point (może być to praca grupowa). Ocena punktowa uwzględnia: wartość merytoryczną przedstawionego materiału, kreatywność, sposób przygotowania prezentacji i spójność prezentacji z pracą pisemną- za odniesienie się do tych kryteriów, każdy oceniający Członek Komisji może przyznać od 0 – 6 pkt.)

Część II

Kryteria -opis

Ilość punktów

1/. Na podstawie odbytej praktyki zawodowej i opisanych doświadczeń, nauczyciel potrafi wymienić wymagania, które uczeń spotka na stanowisku animatora czasu wolnego.

Punktacja: od 0 do 5 pkt.

 

2/. Nauczyciel, po odbytej praktyce, ma koncepcję dostosowania dotychczas realizowanego przez siebie procesu kształcenia zawodowego w szkole, do wymagań, oczekiwań pracodawców wobec animatorów czasu wolnego (przyszłych pracowników w turystyce).

Punktacja: od 0 do 5 pkt.

 

3/. Nauczyciel w koncepcji modyfikowania własnego warsztatu pracy pod wpływem odbytej praktyki zawodowej, dostrzega konieczność kształtowania praktycznych umiejętności lub wdrażanie do czynności stanowiskowych uczniów i potrafi podać przykłady planowanych przez siebie zmian w procesie kształcenia zawodowego uczniów.

Punktacja: od 0 do 5 pkt.

 

4/. Nauczyciel potrafi wymienić oczekiwane przez pracodawcę kompetencje personalno – społeczne, jakie powinien posiadać pracownik, oraz wskazać metodę, sposób ich kształtowania wśród uczniów w procesie kształcenia zawodowego w szkole.

Punktacja: od 0 do 5 pkt.

 

5/. Nauczyciel, na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji przebiegu kształcenia zawodowego w szkole, rozumie na czym polega różnica pomiędzy rolą nauczyciela kształcenia zawodowego przed i po odbyciu, praktyki zawodowej.

Punktacja: od 0 do 5 pkt.

 

 

Część III

Kryteria -opis

Ilość punktów: max 10pkt

łącznie

  • wartość merytoryczna przedstawionego materiału,

  • kreatywność, sposób przygotowania prezentacji,

  • spójność prezentacji z pracą pisemną.

 

Podsumowanie:

Łączna ilość pkt za cz. 2……………………………………..………..

Łączna ilość pkt za cz. 3………………………………..……………..

…………………………………………………………………………

Miejsce, data i czytelny podpis Członka Komisji

JSN Vintage is designed by JoomlaShine.com