Technik Organizacji Turystyki o specjalizacji Animator Czasu Wolnego

Klasa pod patronatem biura tutystycznego Rainbow

Image00006

Regionalna Szkoła Turystyczna, jako jedyna szkoła w powiecie kłodzkim, kształci uczniów w zawodzie Technik Organizacji Turystyki o specjalizacji  Animator czasu wolnego, a honorowy patronat nad kształceniem zawodowym w tym zakresie sprawuje Biuro Podróży Rainbow. To jeden z największych touroperatorów na rynku w Polsce.

*Animator czasu wolnego to zawód bardzo poszukiwany na rynku pracy. Animator to osoba, która dba o przygotowanie i realizację programu animacyjnego dla gości hotelowych. Prowadzi zajęcia dla dzieci i dorosłych - zabawy z dziećmi, mini disco, gry i zabawy, waterpolo, aqua aerobik, show tematyczne, zajęcia sportowe, plastyczne, teatralne, muzyczne. Ma możliwość poznania wielu ludzi z różnych krajów i kultur, może doskonalić umiejętności w zakresie porozumiewania się w języku obcym.

Planując swoją przyszłość wybierz Technikum Organizacji Turystyki ze specjalizacją Animator Czasu Wolnego w Regionalnej Szkole Turystycznej w Polanicy-Zdroju!

Serdecznie zapraszamy!

 

Po ukończeniu Technikum Organizacji Turystyki o specjalizacji Animator czasu wolnego, będziesz potrafił:

  • pracować jako animator czasu wolnego  i organizować czas wolny gościom obiektów hotelowych,
  • organizować pracę biura podróży i organizować imprezy turystyczne, udzielać informacji turystycznej oraz rozwiązywać problemy turystów - uczniowie w trakcie zajęć pracują w symulacyjnym biurze podróży „Alibaba Tour”. To firma ćwiczeniowa kształcąca pracowników biur podróży w warunkach najbardziej zbliżonych do rzeczywistości. Jej istotą  jest symulacja - naśladowanie pracy autentycznego biura podróży, w którym wszystkie operacje są identyczne z pracami prawdziwej firmy. Symulacyjne biuro podróży „Alibaba Tour” działa w Regionalnej Szkole Turystycznej od października 2009r. a od marca 2016 r. znajduje się pod honorowym patronatem Biura Podróży Rainbow. Zajęcia w symulacyjnym biurze podróży są niezwykle ciekawe i dają możliwość nabycia wielu umiejętności poszukiwanych na turystycznym rynku pracy. Należą do nich opracowywanie programu, kalkulacja kosztów imprez turystycznych, zamawianie świadczeń dla klientów;
  • rozliczać świadczone usługi z kontrahentami, pilotami wycieczek, obsługiwać komputerowe programy użytkowe, pracować w charakterze przewodników i  pilotów turystycznych.

Jako nasz absolwent znajdziesz pracę:

  • w firmach zajmujących się organizacją i obsługą ruchu turystycznego oraz animacją czasu wolnego: w biurach podróży, hotelach, agroturystyce, punktach informacji turystycznej, stowarzyszeniach i organizacjach zajmujących się wspieraniem i rozwojem turystyki, hotelarstwa i gastronomii zarówno w Polsce, jak i na terenie całej Unii Europejskiej;
  • w urzędach administracji państwowej na stanowiskach związanych z organizacją i promocją turystyki;
  • w firmach cateringowych, restauracjach i obiektach bazy noclegowej (zakłady hotelarskie, ośrodki wypoczynkowe, pensjonaty, zajazdy, gościńce, schroniska, kwatery prywatne i inne a także współczesna baza ruchoma: promowa, żeglugowa, kolejowa, lotnicza).

 


 

ROZPOCZYNAMY REKRUTACJĘ NA SEZON LATO 2012.

W sezonie lato 2012 naszym animatorom oferujemy:

  • bezpłatne zagraniczne szkolenie w maju 2012 - w tym roku lecimy na Zakynthos!
  • pracę w jednym z prawie 30 hoteli animacyjnych na całym świecie (aktualna lista Figloklubów na http://www.rainbowtours.pl/figloklubylato),
  • przelot, zakwaterowanie, wyżywienie i ubezpieczenie,
  • atrakcyjne wynagrodzenie (2400 zł netto/mies.),
  • możliwość rozwoju i awansu,
  • przygodę życia z Rainbow Tours S.A.

Aby wziąć udział w rekrutacji, należy zapisać się na casting, który odbywać się będzie 14-15 kwietnia 2012 r. w Warszawie, w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym „JUPITER” przy ul. Towarowej 22, wejście A, II piętro, mapa dojazdu: http://www.cskjupiter.pl/dojazd.

Jeśli chcesz wziąć udział w castingu, wyślij formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Akademii Rainbow Tours:

http://rainbowtours.edu.pl/

Wypełnienie formularza jest JEDYNYM sposobem zapisania się na rekrutację.

Formularz będzie aktywny w terminie 26 marca – 8 kwietnia 2012 r.

Na casting zapraszamy osoby, które spełniają WSZYSTKIE z poniższych warunków:

  • dyspozycyjność w terminie 4-11 maja lub 11-18 maja ze względu na konieczność uczestnictwa w tygodniowym zagranicznym wyjeździe szkoleniowym

Uwaga! W tym roku wybranych kandydatów zabieramy na jedną z najpiękniejszych greckich wysp – Zakynthos!

  • dyspozycyjność w sezonie letnim – od 10.06 do 20.09.2012

Figlokluby działają od 15.06 do 15.09, jednak – we względu na rozkład lotów czarterowych – może się zdarzyć, że animator będzie leciał na destynację kilka dni przed rozpoczęciem pracy i wracał kilka dni po jej zakończeniu.

  • znajomość co najmniej jednego języka obcego na poziomie B1

Do wyboru są następujące języki: angielski, hiszpański, włoski, francuski, grecki, turecki i arabski. W trakcie rekrutacji odbędzie się rozmowa z lektorem w wybranym przez Państwa języku.

Jeżeli spełniasz 3 warunki podane powyżej, serdecznie zapraszamy Cię na casting!

Uwaga! Muszą być spełnione wszystkie trzy warunki – prosimy o nieprzesyłanie maili o treści „Jestem dyspozycyjna od 25go czerwca. Czy mogę wziąć udział w rekrutacji?”.

Harmonogram castingu

Uruchamiamy 10 grup. Można zapisać się do JEDNEJ z nich:

  • Grupa I: sobota, 14 kwietnia, godz. 08:00
  • Grupa II: sobota, 14 kwietnia, godz. 10:00
  • Grupa III: sobota, 14 kwietnia, godz. 12:00
  • Grupa IV: sobota, 14 kwietnia, godz. 14:00
  • Grupa V: sobota, 14 kwietnia, godz. 16:00
  • Grupa VI: niedziela, 15 kwietnia, godz. 08:00
  • Grupa VII: niedziela, 15 kwietnia, godz. 10:00
  • Grupa VIII: niedziela, 15 kwietnia, godz. 12:00
  • Grupa IX: niedziela, 15 kwietnia, godz. 14:00
  • Grupa X: niedziela, 15 kwietnia, godz. 16:00

W każdej z grup liczba miejsc jest ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń.

Uwaga! W trakcie rejestracji, czyli w okresie od 26 marca do 8 kwietnia, limity w grupach mogą być zmieniane (zmniejszane lub zwiększane). Aktualna informacja zawsze będzie widoczna w systemie. Jeśli nie zdążyłeś zapisać się na interesujący Cię termin, sprawdzaj, czy nie pojawiły się dodatkowe miejsca.

Przewidywany czas castingu to 3 godziny.

W trakcie rekrutacji należy przeprowadzić wcześniej przygotowany 5-minutowy program animacyjny skierowany do dziesięcio-, piętnastoosobowej grupy dzieci.

Do Waszej dyspozycji będzie sprzęt nagłośnieniowy oraz rzutnik.

Prosimy także o zabranie:

a.    kserokopii dowodu osobistego,

b.    swojego zdjęcia (LEGITYMACYJNE, ale wydrukowane w formacie A5) podpisanego imieniem i nazwiskiem na odwrocie,

c.     wydrukowanego życiorysu.

Na casting należy przyjść ok. 20 minut przed wyznaczoną godziną rozpoczęcia.

Wyjazd szkoleniowy

Termin wyjazdu:

4-11.05.2012 (pierwsza grupa) i 11-18.05.2012 (druga grupa) – zatem w jednym z tych dwóch terminów TRZEBA BYĆ DYSPOZYCYJNYM.

Szczegóły wyjazdu:

Wyjazd jest bezpłatny! (Rainbow Tours pokrywa koszy przelotu Warszawa-Zakynthos-Warszawa, transferu lotnisko-hotel-lotnisko, zakwaterowania w pokojach 2-3 os., wyżywienia: śniadania i obiadokolacje, ubezpieczenia i zajęć szkoleniowych. Nie pokrywa kosztu dojazdu do/z Warszawy, napojów do posiłków, wycieczki lokalnej ok. 40 euro i innych wydatków uczestnika).

LINK DO REJESTRACJI NA CASTING: https://rainbowtours.konfeo.com/

HELPLINE: 518 89 47 67 (pn. - pt. 09:00 - 17:00)

HELP E-MAIL: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Do zobaczenia w Warszawie!

Zespół Akademii Rainbow Tours

W marcu b.r. uczniowie Regionalnej Szkoły Turystycznej, Technikum im. Jana Pawła II w Polanicy Zdroju,  wraz z nauczycielami – Magdaleną Strychaniecką, Edytą Zarzycką-Kościesza oraz Beatą Dreszer, wyjechali do Berlina, w którym odbywają się na największe na świecie Międzynarodowe Targi Turystyczne.

Profesjonalista i Mistrz 2018_14 Profesjonalista i Mistrz 2018_15 Potyczki Hotelarskie 2018_4

Pierwsze targi turystyczne odbyły się w 1966 r., - tegoroczna edycja targów była już 45. Około 10.000 wystawców ze 180 krajów, wielu zagranicznych gości i mnóstwo atrakcji! Wystawy zostały podzielone według kontynentów oraz według segmentów rynku - organizatorzy wycieczek, linie lotnicze, hotele, rejsy, turystyka kulturowa, ekoturystyka, szkolenia i zatrudnienia, wypożyczalnie samochodów.

Na rozległych terenach targowych można było poczuć rytm afrykańskich tańców, spróbować swoich sił jako kibic EURO 2012 - trzymając w rękach symulacyjną makietę stadionu narodowego w Warszawie, popróbować potraw z różnych zakątków świata, skorzystać z masażu azjatyckiego, zrobić zdjęcia z przedstawicielami różnych kultur, zaczerpnąć informacji na temat nowinek technicznych i doświadczyć wiele, wiele innych, niezliczonych atrakcji. Podczas targów uczniowie mogli  również sprawdzić swoją znajomość języków obcych rozmawiając z obcokrajowcami, nawiązać kontakty z przedstawicielami sektora turystycznego, zacieśnić więzi z dotychczasowymi partnerami – między innymi z Dolnośląską Organizacją Turystyczną. Będąc ambasadorami Ziemi Kłodzkiej przekazali zwiedzającym foldery turystyczne z naszego regionu, a odbywając podczas targów „podróż dookoła świata” sami pozyskali ogromną ilość skarbów – gadżetów, plakatów, katalogów, ulotek, breloków i innych materiałów.

Profesjonalista i Mistrz 2018_11 Potyczki Hotelarskie 2018_14 Profesjonalista i Mistrz 2018_17

Poza terenami targowymi uczniowie mieli okazję zwiedzić najważniejsze atrakcje turystyczne Berlina – Bramę Brandenburską, Reichstag, Friedrichstrasse i Unter den Linden.
 Wyjazd do Berlina to niezwykle ważne doświadczenie dla przyszłych pracowników branży turystycznej. Polecamy je wszystkim, dla których pasją są podróże i turystyka.

NAPRAWDĘ WARTO!

Edyta Zarzycka-Kościesza

Katarzyna Bednarczyk

Ps. Pragniemy serdecznie podziękować Panu Rajmundowi Papiernik – Dyrektorowi Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej za wsparcie w pozyskaniu dofinansowania wyjazdu uczniów Technikum Obsługi Turystycznej na Targi Turystyczne do Berlina oraz hojnym sponsorom: Urzędowi Miasta w Kudowie Zdroju oraz Urzędowi Miasta w Dusznikach Zdroju.

Dnia 13.03.2012r gościliśmy w Regionalnej Szkole Turystycznej doświadczonych przewodników sudeckich, którzy zostali zaproszeni, by podzielić się swoją wiedzą z przyszłymi pracownikami branży turystycznej. Uczniom klas  II i  III Technikum Obsługi Turystycznej w niezwykle barwny sposób przedstawione zostały tajniki pracy przewodnika, warsztat i metodyka prowadzenia grup w warunkach miejskich, terenowych i górskich, zadania i obowiązki przewodników. Uczniowie aktywnie doświadczali problemów związanych z przewodnictwem uczestnicząc w scenkach symulacyjnych, przygotowanych przez naszych gości. Wielu z nas odkryło swoje predyspozycje do wykonywania tego zawodu.

Goście zaprezentowali uczniom odznaki i dokumenty, które upoważniają ich do oprowadzania wycieczek, opowiedzieli też o zabawnych sytuacjach, które wydarzyły im się podczas wykonywania pracy, dali nam wskazówki, jak być wzorowym przewodnikiem.

Uczniowie świetnie się bawili, włączali się w rozmowę, chętnie odpowiadali na zadawane przez gości pytania.

Serdecznie dziękujemy za wspólnie spędzone przekazaną nam wiedzę i liczymy na dalszą współpracę.

Uczniowie  klasy  II i III TOT.

czyli tradycja pieczenia pierniczków świątecznych w III klasie Technikum Obsługi Turystycznej.

Już po raz drugi uczniowie III klasy Technikum Obsługi Turystycznej  zaprezentowali na wigilijnym stole  przygotowane własnoręcznie  tradycyjne świąteczne wypieki.
Upiekliśmy je, razem z wychowawczynią -  Panią Edytą Zarzycką-Kościesza, na godzinie wychowawczej. Część klasy zajmowała się wyrabianiem ciasta na pyszne pierniczki, a część dekorowała świątecznie klasę. Podczas zajęć było dużo śmiechu i zabawy.

Goście z Irlandii_2 Goście z Irlandii_4 Goście z Irlandii_5

Każdy z nas włożył w dekorowanie pierniczków dużo serca, dlatego wyszły takie kolorowe i pyszne. A w naszej klasie zawisł na ścianie ogromny łańcuch zrobiony z naszych klasowych życzeń wypisanych na kartkach papieru. Wszyscy składamy najlepsze życzenia Szczęśliwego Nowego Roku dla uczniów i nauczycieli Regionalnej Szkoły Turystycznej.

Uczniowie klasy III TOT

Podkategorie

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze realizowane w ramach Szkolnych Programów Rozwojowych szkół zawodowych województwa dolnośląskiego prowadzone przez Magdalenę Strychaniecką.

"I ty możesz zostać przewodnikiem i pilotem wycieczek."

Mapa i orientacja w terenie oraz ich znajomość pomoże ci osiągnąć ten cel.

 

W bieżącym roku szkolnym zajęcia te prowadzone są z uczniami kasy I technikum obsługi turystycznej. Głównym ich celem jest nie tylko wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły, wspomaganie kształcenia w zawodzie technik obsługi turystycznej ale i przygotowanie uczniów do pełnienia roli ambasadora regionu.

Dzięki zajęciom prowadzonym w terenie oraz odpowiednio dobranym metodom pracy uczniowie pogłębiają wiedzę i umiejętności takie jak:

  • umiejętności prawidłowego posługiwania się językiem polskim, zawodowym w mowie i w piśmie podczas formułowania ofert turystycznych,
  • umiejętności czytania map turystycznych,
  • umiejętności planowania wycieczki (trasy, czasu, kosztów itp.),
  • orientacji w terenie,
  • symulacji usługi przewodnika po Ziemi Kłodzkiej,
  • poznają walory turystyczne Ziemi Kłodzkiej,
  • pogłębiają wiedzę dotyczącą regionu, w którym żyjemy.
  • wdrażają zamiłowanie do turystyki rowerowej i pieszej,

Uczniowie uczestniczący w projekcie przedstawią tu swoje reportaże, do których przeczytania gorąco zachęcam.

Magdalena Strychaniecka

JSN Vintage is designed by JoomlaShine.com