Wiadomości

Komunikaty Zespołu Projektu Joomla!

Dni Otwarte 2018_209Od kilku lat tradycją w Regionalnej Szkole Turystycznej są coroczne Lekcje Poetyckie oraz spotkania z ludźmi kultury i sztuki. Spotkania te organizowane są w ramach cyklicznie odbywającego się w Polanicy-Zdroju Międzynarodowego Festiwalu Poezji „Poeci bez Granic”, którego organizatorami są między innymi Związek Literatów Polskich Dolnośląski Oddział we Wrocławiu i Urząd Miejski w Polanicy-Zdroju.

W tym roku szkolnym, 17 listopada 2011 r., społeczność Regionalnej Szkoły Turystycznej miała przyjemność gościć:

Panią Elżbietę Musiał (poetkę, eseistkę i malarkę),

Panią Wiesławę Siemaszko-Zielińską (poetkę, prozatorkę, pedagoga i animatora kultury)

i Pana Andrzeja Waltera (poetę i fotografika).

Spotkanie z artystami było dla uczniów, uczestniczących w niecodziennej lekcji języka polskiego, wspaniałą okazja do osobistego poznania uznanych artystów polskich oraz do podyskutowania z profesjonalistami o literaturze i sztuce, w szczególności zaś o poezji i jej znaczeniu w życiu każdego człowieka.

Podczas lekcji poetyckiej artyści opowiedzieli o sobie, swoich pasjach, inspiracjach twórczych i dokonaniach artystycznych, między innymi: literackich, fotograficznych i malarskich. Ukazując młodzieży świat literatury, przede wszystkim poezji, czytali własne utwory oraz wskazywali na możliwości interpretacyjne. W drugiej części spotkania odbyła się dyskusja dotycząca kwestii współczesnej sztuki poetyckiej, korelacji literatury z innymi dziedzinami sztuki oraz kulturalnych, w tym literackich zainteresowań młodzieży.

W imieniu społeczności Regionalnej Szkoły Turystycznej składam przybyłym do nas Gościom serdeczne podziękowania i zapraszam do ponownych odwiedzin naszej szkoły.

Agnieszka Pyrz – nauczycielka języka polskiego w RST

W dniu 15 listopada 2011 r. uczniowie klas II Regionalnej Szkoły Turystycznej wzięli udział w zajęciach zorganizowanych w ramach projektu Szkoła Kluczowych Kompetencji. Projekt realizowany jest przez Wyższą Szkołę Ekonomi i Innowacji w Lublinie (lider) i Dolnośląską Szkołą Wyższą we Wrocławiu (partner).

Dni Otwarte 2018_195 Dni Otwarte 2018_187 Dni Otwarte 2018_189

Uczniowie mogą poprzez uczestnictwo w zorganizowanych dla nich zajęciach dodatkowych rozwijać swoje kompetencje matematyczne i przyrodnicze, językowe, przedsiębiorczości i informatyczne.
Zajęcia przeprowadzone zostały przez wykładowców z  Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu - ludzi młodych z ciekawymi pomysłami na edukację. Atrakcyjna forma zajęć sprawiła, że nasi uczniowie szybko nawiązali kontakt ze swoimi wykładowcami i z pełnym zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach. Organizator zajęć zapewnił bezpieczny dojazd i powrót z Wrocławia, odpowiednie warunki do prowadzenia zajęć i poczęstunek dla wszystkich uczniów i ich opiekunów.

Wszyscy uczniowie klas II uczestniczący w tym projekcie otrzymali od organizatorów „wyprawki szkolne”: plecaki, zeszyty, flamastry i pamięci USB (pendrive).

Dni Otwarte 2018_166W przeddzień Narodowego Święta Niepodległości w Regionalnej Szkole Turystycznej Technikum im. Jana Pawła II odbyła się uroczysta akademia. Najważniejsze dla nas Polaków święto upamiętniające odzyskanie przez Naród Polski niepodległego bytu państwowego w 1918 roku po 123 latach od rozbiorów dokonanych przez Austrię, Prusy i Rosję.

Uroczystość rozpoczęła się wprowadzeniem Sztandaru i wspólnym odśpiewaniem Hymnu Narodowego.

W części oficjalnej słowo wstępne wygłosiła Pani Renata Zygmunt. Mieliśmy okazję obejrzenia prezentacji multimedialnej będącej rodzajem kroniki Państwa Polskiego od roku 1830 do dnia dzisiejszego. Zawierała ona obrazy dokumentujące najważniejsze dla Polski wydarzenia tego okresu, wsparte odpowiednio dobranym podkładem muzycznym.

Dni Otwarte 2018_171 Dni Otwarte 2018_165 Dni Otwarte 2018_156

W części artystycznej wysłuchaliśmy przygotowanych przez uczniów i ich nauczycieli znanych wszystkim utworów patriotycznych. Mogliśmy, wspólnie śpiewając „Rotę” do słów Marii Konopnickiej, „Marsz pierwszej brygady”, „Rozkwitały pąki białych róż”,  „Serce w plecaku”, „Przybyli ułani pod okienko” czy też „Żeby Polska była Polską” - pieśń napisaną w 1976 r. przez Jana Pietrzaka z muzyką Włodzimierza Korcza, przypomnieć sobie wydarzenia, których byliśmy świadkami lub znamy je z opowieści naszych rodziców i dziadków.

Na zakończenie głos zabrała Pani Dyrektor Barbara Drożyńska, która podkreśliła wagę obchodzenia takich dni jak Narodowe Święto Niepodległości dla tożsamości narodowej każdego Polaka. Nauczyciele RST Pani Renata Zygmunt, Danuta Szczepankiewicz, Danuta Droździk wraz z uczniami usłyszeli słowa podziękowania i uznania za zaangażowanie w przygotowanie uroczystości.

Czwarta nad ranem…

…a przed nami Kraków, Żywiec, Zakopane… Śladami Jana Pawła II. Katecheci, nauczyciele, uczniowie Regionalnej Szkoły Turystycznej w Polanicy i wspaniali, zahartowani w pielgrzymowaniu parafianie.

Na znak ks. Marcina ruszyliśmy. Pierwszy etap zaprowadził nas do Krakowa, pogoda i humory dopisywały wszystkim, po przerwie na śniadanie rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta. A czego tam nie było? Łzy wzruszenia gdy pod oknem papieskim, zaduma w sanktuarium bł. Jana Pawła II przy jego relikwiach, przy płycie z jego grobu. Lekcja historii przy zwiedzaniu katedry, doświadczenie miłości Boga w sanktuarium w Łagiewnikach. Jeszcze widok na Kraków z łagiewnickiej wieży… i czas na ruszać w stronę umiłowanych przez papieża gór.

Dni Otwarte 2018_150 Dni Otwarte 2018_151 Dni Otwarte 2018_152

Góralu czy ci nie żal?

Pierwszy śnieg w tym sezonie – naturalnie w Zakopanem! Widoki niesamowite i mimo śniegu nam było ciepło. Chwila czasu na spacer po Krupówkach i wreszcie zasłużony odpoczynek…Wcześnie rano już czując się jak górole wyruszyliśmy dalej, na chwilę zatrzymaliśmy się na najstarszym zakopiańskim cmentarzu, odwiedziliśmy także sanktuarium na Krzeptówkach. Żal było jechać dalej.

Kościół w jeden dzień

Do Ciśca (miejscowość rodzinna ks. Marcina) droga prowadziła przez Żywiec, gdzie zwiedziliśmy browar. A w Ciścu oczekiwały nas otwarte serca. Ks. Proboszcz oprowadził nas po kościele, który został wybudowany w ciągu jednej doby (!). Tam też sprawowaliśmy Eucharystię. A po niej - wspaniała agapa przygotowana na plebani. Nic tak nie smakuje jak polski bigos. Na Łagodnej u ks. Marcina czekała nas także niezwykle ciepła niespodzianka.

Cóż powiedzieć – żal odjeżdżać…

Jeszcze chwila na drobne pamiątki w Żywcu i pełni radości wracaliśmy do domu. Oczywiście nie obeszło się bez śpiewu, a że śpiewać każdy może to i śpiewał… Warto także wspomnieć, że pośród naszej grupy była wspaniała osoba, p. Maria, której wiedza była nam dana jako piękna lekcja historii naszej Ojczyzny. Niech dobry Bóg wynagradza wszystkim okazane nam dobro, które stało się udziałem każdego z nas. Dziękujemy ks. Marcinowi, drogim paniom z parafii, wszystkim uczniom i nauczycielom.