Komunikaty Zespołu Projektu Joomla!
Wyniki IV edycji konkursu „Sprzączki i guziki z orzełkiem ze rdzy…” zorganizowanego przez Instytut Pamięci Narodowej oraz Fundację Wspólnota Pokoleń.
Instytut Pamięci Narodowej podziękował wszystkim uczestnikom za trud i zaangażowanie włożone w przygotowanie prac konkursowych oraz zmierzenie się z tematyką Zbrodni Katyńskiej.
Regionalna Szkoła Turystyczna była gospodarzem Forum Zawodoznawczego zorganizowanego przez Dolnośląskie Centrum Informacji Zawodowej i Doskonalenia Nauczycieli w Wałbrzychu w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku II”.
Projekt realizowany jest jako projekt systemowy przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego - Wydział Edukacji i Nauki oraz Dolnośląskie Centrum Informacji Zawodowej i Doskonalenia Nauczycieli w Wałbrzychu jako głównego realizatora. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Uczestnikami forum byli uczniowie szkół kształcących w branży hotelarskiej i gastronomicznej:
Zespołu Szkół nr 3 we Wrocławiu,
Zespołu Szkół Ekonomiczno-Turystycznych w Jeleniej Górze,
Zespołu Szkół Licealnych i Zawodowych nr 2 im. Stanisława Staszica w Jeleniej Górze,
Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Stefana Żeromskiego w Legnicy.
W forum uczestniczyli też uczniowie naszej szkoły - Regionalnej Szkoły Turystycznej Technikum im. Jana Pawła II w Polanicy-Zdroju.
Czytaj więcej: Jak osiągnąć sukces? – Forum Zawodoznawcze w RST
Po raz drugi Regionalna Szkoła Turystyczna zdobyła I miejsce w branży Gastronomia Ogólnopolskiego Konkursu „Szkoła dla rynku pracy” – II edycja, realizowanego w ramach projektu „Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego”. W poprzedniej edycji tego konkursu zajęliśmy pierwsze miejsce w branży Hotelarstwo.
Konkurs skierowany jest do szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży, prowadzących kształcenie zawodowe. Jego celem jest wyłonienie oraz promocja szkół i pracodawców osiągających wysoką jakość i efektywność współpracy w kształceniu zawodowym w wybranych obszarach.
Organizatorzy konkursu zakładają, że zwycięzcą konkursu może zostać współczesna szkoła zawodowa realizująca kształcenie zawodowe o wysokiej jakości, które między innymi:
Według organizatorów konkursu, zadaniem nowoczesnej szkoły zawodowej powinno być przygotowanie absolwenta do mobilności i elastycznego funkcjonowania na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Realizacji priorytetu, jakim jest dobre przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy służy prowadzenie kształcenia zawodowego, a w szczególności kształcenia praktycznego, w powiązaniu z pracodawcami. Szkoła i zakład pracy są uzupełniającymi się nawzajem miejscami zdobywania wiedzy. Dzięki praktyce młodzi ludzie mogą zdobywać umiejętności i doświadczenie potrzebne do funkcjonowania w przedsiębiorstwie. Równie ważny jest udział pracodawców w życiu szkoły, między innymi poprzez inwestowanie w rozwój bazy dydaktycznej szkół czy proces doskonalenia kadry dydaktycznej.
Ocenie podlegały „dobre praktyki” ukierunkowane na poprawę jakości i efektywności kształcenia zawodowego oraz na kształcenie zawodowe dla potrzeb rynku pracy.
Prezentowane przez szkoły „dobre praktyki” podlegały ocenie według kryteriów:
15 października br. przedstawiciele Dolnośląskiej Szkoły Wyższej w obecności przedstawiciela starostwa powiatowego w Kłodzku pana Mieczysława Krawczyka, dyrektora Regionalnej Szkoły Turystycznej pani Barbary Drożyńskiej, a także uczniów oraz nauczycieli dokonali podsumowania projektu „Szkoła Kluczowych Kompetencji”.
Celem ogólnym projektu było podniesienie poziomu Kompetencji Kluczowych uczniów szkół ponadgimnazjalnych w województwach: opolskim, kujawsko-pomorskim, dolnośląskim i wielkopolskim, umożliwiający im aktywne uczestnictwo w rynku pracy i gospodarce opartej na wiedzy. Organizatorem projektu była Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie, której partnerem była Dolnośląska Szkoła Wyższa. W rezultacie wdrażania Projektu w Regionalnej Szkole Turystycznej opracowano, specjalnie dopasowane do profilu szkoły, autorskie programy nauczania. Projektem zostały objęte cztery klasy uczniów RST w latach 2009 - 2013r. Uczniowie klas objętych projektem mieli możliwość skorzystania z Wakacyjny Obozów Naukowych, Kół Naukowych, Studium Kompetentnych Liderów, a dzięki grze komputerowej „Przedsiębiorstwo Symulacyjne” mogli również poznać sposób działania wirtualnego przedsiębiorstwa produkującego telefony komórkowe.