Wiadomości

Komunikaty Zespołu Projektu Joomla!

Wyniki IV edycji konkursu „Sprzączki i guziki z orzełkiem ze rdzy…” zorganizowanego przez Instytut Pamięci Narodowej oraz Fundację Wspólnota Pokoleń.

Instytut Pamięci Narodowej podziękował wszystkim uczestnikom za trud i zaangażowanie włożone w przygotowanie prac konkursowych oraz zmierzenie się z tematyką Zbrodni Katyńskiej.

Sorry, you have not enough rights to view this image.Regionalna Szkoła Turystyczna była gospodarzem Forum Zawodoznawczego zorganizowanego przez Dolnośląskie Centrum Informacji Zawodowej i Doskonalenia Nauczycieli w Wałbrzychu w ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku II”.

Projekt realizowany jest jako projekt systemowy przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego - Wydział Edukacji i Nauki oraz Dolnośląskie Centrum Informacji Zawodowej i Doskonalenia Nauczycieli w Wałbrzychu jako głównego realizatora. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Uczestnikami forum byli uczniowie szkół kształcących w branży hotelarskiej i gastronomicznej:

Zespołu Szkół nr 3 we Wrocławiu,

Zespołu Szkół Ekonomiczno-Turystycznych w Jeleniej Górze,

Zespołu Szkół Licealnych i Zawodowych nr 2 im. Stanisława Staszica w Jeleniej Górze,

Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Stefana Żeromskiego w Legnicy.

W forum uczestniczyli też uczniowie naszej szkoły - Regionalnej Szkoły Turystycznej Technikum im. Jana Pawła II w Polanicy-Zdroju.

Sorry, you have not enough rights to view this image. Sorry, you have not enough rights to view this image. Sorry, you have not enough rights to view this image. Sorry, you have not enough rights to view this image. Sorry, you have not enough rights to view this image.

Po raz drugi Regionalna Szkoła Turystyczna zdobyła I miejsce w branży Gastronomia Ogólnopolskiego Konkursu „Szkoła dla rynku pracy” – II edycja, realizowanego w ramach projektu „Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego”. W poprzedniej edycji tego konkursu zajęliśmy pierwsze miejsce w branży Hotelarstwo.

Konkurs skierowany jest do szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży, prowadzących kształcenie zawodowe. Jego celem jest wyłonienie oraz promocja szkół i pracodawców osiągających wysoką jakość i efektywność współpracy w kształceniu zawodowym w wybranych obszarach.

Organizatorzy konkursu zakładają, że zwycięzcą konkursu może zostać współczesna szkoła zawodowa realizująca kształcenie zawodowe o wysokiej jakości, które między innymi:

  1. kształtuje odpowiednie kompetencje zawodowe opisane w podstawach programowych dla zawodu,
  2. rozwija kompetencje kluczowe niezbędne do zdobywania i podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  3. dostosowuje kierunki i treści kształcenia do wymogów rynku pracy,
  4. kształtuje u uczniów postawy przedsiębiorczości sprzyjające aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym,
  5. daje różne możliwości kształcenia (np. dodatkowe uprawnienia i certyfikaty), także osobom o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
  6. ułatwia wejście ucznia na rynek pracy i uczestniczenie w nim w trakcie procesu kształcenia zawodowego,
  7. solidnie przygotowuje do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
  8. promuje umiejętności zawodowe swoich uczniów oraz analizuje oferty pracy dla absolwentów,
  9. wyciąga wnioski z analizy losów absolwentów.

Według organizatorów konkursu, zadaniem nowoczesnej szkoły zawodowej powinno być przygotowanie absolwenta do mobilności i elastycznego funkcjonowania na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy. Realizacji priorytetu, jakim jest dobre przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy służy prowadzenie kształcenia zawodowego, a w szczególności kształcenia praktycznego, w powiązaniu z pracodawcami. Szkoła i zakład pracy są uzupełniającymi się nawzajem miejscami zdobywania wiedzy. Dzięki praktyce młodzi ludzie mogą zdobywać umiejętności i doświadczenie potrzebne do funkcjonowania w przedsiębiorstwie. Równie ważny jest udział pracodawców w życiu szkoły, między innymi poprzez inwestowanie w rozwój bazy dydaktycznej szkół czy proces doskonalenia kadry dydaktycznej.

Ocenie podlegały „dobre praktyki” ukierunkowane na poprawę jakości i efektywności kształcenia zawodowego oraz na kształcenie zawodowe dla potrzeb rynku pracy.

Prezentowane przez szkoły „dobre praktyki” podlegały ocenie według kryteriów:

  1. Realizacja praktycznej nauki zawodu
  2. Doposażenie bazy dydaktycznej szkoły
  3. Doskonalenie zawodowe kadry
  4. Doskonalenie wiedzy i umiejętności uczniów
  5. Organizacja przez szkołę konkursów/ turniejów/ olimpiad/ itp.
  6. Organizacja przez pracodawcę konkursów/ turniejów/ olimpiad/ itp.
  7. Wsparcie finansowe uczniów
  8. Promocja współpracy (szkoła i pracodawca):
  9. Udział szkoły i pracodawcy w projektach partnerskich, lokalnych, międzynarodowych i innych, w tym współfinansowanych ze środków UE
  10. Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe
  11. Uzgodnienie z pracodawcą programu nauczania dla zawodu
  12. Uruchamianie nowych kierunków kształcenia na wniosek pracodawcy
  13. Utworzenie klasy patronackiej/klas patronackich
  14. Inne formy współpracy

Zajęcie pierwszych miejsc wśród wszystkich szkół zawodowych w kraju jest potwierdzeniem, że Regionalna Szkoła Turystyczna Technikum im. Jana Pawła II w Polanicy-Zdroju zapewnia swoim uczniom najwyższy poziom kształcenia zawodowego w branży Hotelarskiej i Gastronomicznej.

15 października br. przedstawiciele Dolnośląskiej Szkoły Wyższej w obecności przedstawiciela starostwa powiatowego w Kłodzku pana Mieczysława Krawczyka, dyrektora Regionalnej Szkoły Turystycznej pani Barbary Drożyńskiej, a także uczniów oraz nauczycieli dokonali podsumowania projektu „Szkoła Kluczowych Kompetencji”.

Celem ogólnym projektu było podniesienie poziomu Kompetencji Kluczowych uczniów szkół ponadgimnazjalnych w województwach: opolskim, kujawsko-pomorskim, dolnośląskim i wielkopolskim, umożliwiający im aktywne uczestnictwo w rynku pracy i gospodarce opartej na wiedzy. Organizatorem projektu była Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie, której partnerem była Dolnośląska Szkoła Wyższa. W rezultacie wdrażania Projektu w Regionalnej Szkole Turystycznej opracowano, specjalnie dopasowane do profilu szkoły, autorskie programy nauczania. Projektem zostały objęte cztery klasy uczniów RST w latach 2009 - 2013r. Uczniowie klas objętych projektem mieli możliwość skorzystania z Wakacyjny Obozów Naukowych, Kół Naukowych, Studium Kompetentnych Liderów, a dzięki grze komputerowej „Przedsiębiorstwo Symulacyjne” mogli również poznać sposób działania wirtualnego przedsiębiorstwa produkującego telefony komórkowe. 

JSN Vintage is designed by JoomlaShine.com